اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز استان زنجان صورت گرفت

کمک 17 میلیارد تومانی خیرین کتابخانه‌ساز برای احداث کتابخانه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: خیرین کتابخانه‌ساز کشورمان بیش از 17 میلیارد تومان برای ساخت کتابخانه در نخستین جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز استان زنجان کمک کردند.

کمک 17 میلیارد تومانی خیرین کتابخانه‌ساز برای احداث کتابخانه

محمد‌‌ربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌‌های عمومی استان زنجان وجود دارد، اظهار کرد: زیربنای کتابخانه‌های استان 32 هزار متر مربع است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط 210 هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی به امانت گرفته می‌شود، تصریح کرد: وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خوب است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان 1.4 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، افزود: همچنین تعداد کتابخانه‌های استان سه درصد کتابخانه‌های کشور را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه 25 کتابخانه‌ در روستاهای استان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: سه درصد از کتابخانه‌های عمومی کشور در استان زنجان قرار دارد.

احمدخانی به برنامه‌های سند چشم‎انداز 1404 کشورمان اشاره کرد و افزود: هم‎اکنون 74 باب کتابخانه‌ در استان فعالیت می‌کند که این تعداد باید به 107 باب افزایش یابد.

وی با بیان اینکه استان زنجان برای رسیدن به سند نهضت مطالعه مفید فاصله بسیاری دارد، گفت: با توجه به این سند باید تعداد صندلی، کتاب، اعضا و زیربنای کتابخانه‌های عمومی افزایش یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: با توجه به برنامه‌های این سند باید برای هر 10 هزار نفر یک باب کتابخانه وجود داشته باشد.

وی به نخستین جشنواره کشوری خیرین کتابخانه‌ساز استان زنجان اشاره کرد و افزود: خیرین کشورمان استقبال خوبی از این جشنواره کردند.

احمدخانی با تاکید بر اینکه کمک خیرین در ساخت کتابخانه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی سرافرازی در دنیا و آخرت را در پی دارد، اظهار کرد: هم‎اکنون چهار کتابخانه خیرساز در استان فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خیرین کتابخانه‎ساز کشورمان در نخستین جشنواره خیرین کتابخانه‎ساز استان زنجان بیش از 17 میلیارد تومان برای احداث کتابخانه کمک کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی باید در همه روستاهای واجد شرایط برای ایجاد کتابخانه‌های ثابت و سیار اقدام کند، افزود: همچنین باید در مناطق شهری فاقد کتابخانه عمومی کتابخانه احداث شود.

احمدخانی به احداث کتابخانه مرکزی استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: این کتابخانه از نظر زیربنا بزرگترین کتابخانه مرکزی کشورمان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی استان 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این کتابخانه با 20 هزار متر مربع زیربنا در حال احداث است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه 4 میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای ساخت این پروژه هزینه شده است، گفت: امید است اعتباراتی از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای ساخت این پروژه عظیم فرهنگی اختصاص یابد.

انتهای پیام/73008/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول