اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی بجنورد:

کتابخانه‌های بجنورد آمادگی تجهیز کتابخانه‌های مدارس را دارد

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی بجنورد گفت: کتابخانه‌ها آمادگی تأمین و تجهیز کتابخانه‌های مدارس این شهرستان را دارند.

کتابخانه‌های بجنورد آمادگی تجهیز کتابخانه‌های مدارس را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد امیری بعد از ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید این شهرستان با بیان اینکه این مهم در حد مقدورات قابل تحقق است، اظهار کرد: بر همین اساس این آمادگی را داشته تا این کتاب‌ها را در اختیار آموزش و پرورش بر اساس اعلام نیازها قرار دهیم.

وی با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس، خواستار فرهنگ‌سازی به منظور ارتقای سرانه مطالعه کتب غیردرسی از سوی دانش‌آموزان شد.

امیری با تاکید بر اینکه سرانه کتابخانه در بجنورد نسبت به کشور پایین است، گفت: اکنون به دلیل کمبود فضا مخازن کتابخانه‌ها پر شده و دیگر جایی برای قرار دادن کتاب‌های ارسالی از مرکز نداریم.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در این شهرستان اظهار کرد: حتی نیروهایی اخیراً به تعداد کتابخانه‌ها افزوده شده ولی همچنان با کمبود جا و محل خدمت برای این کتابداران مواجه هستیم.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی بجنورد با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بسیار مهم برای ترویج کتابخوانی در این شهرستان راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در مراکز مختلف عمومی است، گفت: در این راستا اخیراً ایستگاه مطالعه بانک ملت راه‌اندازی شده است.

وی ایجاد ایستگاه‌های مطالعه را باعث استفاده بهینه از اوقات مردم برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی برشمرد و افزود: مردم نیز از این طرح استقبال کرده و به نظر می‌رسد به بخشی از اهداف خود در این زمینه رسیده‌ایم.

امیری همچنین یکی از مهمترین اقدامات مهم در راستای پوشش اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان را جذب آنان در کتابخانه‌ها و ارائه کتاب‌های مفید برشمرد.

وی افزود: البته کتابخانه‌ها در طول سال این آمادگی را داشته تا کتاب‌های مورد نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف را در اختیار آنان قرار دهند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی بجنورد با اشاره به اینکه این دومین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوده که برگزار می‌شود، بر حضور منظم اعضا در این نشست‌ها تاکید کرد.

به گفته وی، اگر اعضای این انجمن سه جلسه در این نشست‌ها غیبت داشته باشند، اعضای جدیدی جایگزین آن‌ها خواهد شد.

امیری به مصوبات نشست‌های قبلی انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشاره کرد و افزود: جانمایی و راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در شهر، اهدای قفسه کتاب به اماکن عمومی مختلف در شهر، اختصاص زمین برای آغاز عملیات اجرایی ساخت کتابخانه‌ها، پرداخت نیم‌درصد شهرداری به کتابخانه‌ها از جمله این مصوبات بود.

رئیس شورای اسلامی بجنورد هم در این نشست با تبریک دهه کرامت خواستار لحاظ شدن چندین فضای فرهنگی و کتابخانه این شهرستان در بررسی سهم نیم‌درصد پرداختی از سوی شهرداری شد.

مهدی محمدی اظهار کرد: شهرداری نقش خوبی را در توسعه کتابخوانی داشته از این رو باید این فعالیت‌ها نیز دیده شوند.

وی در عین حال پیش‌بینی یک حساب متمرکز برای پرداخت عوارض نیم‌درصد از سوی شهرداری برای کتابخانه‌های عمومی را ضروری خواند.

انتهای پیام/63002/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول