اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کتابخانه‎های عمومی گلستان:

خلاء کتاب در خانواده‎ها خطری جدی است/ گلستان فاقد خدمات کتابخانه مجازی

مدیر کتابخانه‎های عمومی گلستان با تاکید بر اینکه کتاب باید جزو ملزومات سبد خانوار قرار بگیرد، گفت: اگر خلاء کتاب در خانواده‎ها جدی گرفته نشود خطر جدی جامعه را تهدید خواهد کرد.

خلاء کتاب در خانواده‎ها خطری جدی است/ گلستان فاقد خدمات کتابخانه مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید حسین علوی بعدازظهر امروز در حاشیه همایش تکریم امامزادگان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: به دلیل اینکه حق مولف برای خدمات کتابخانه‎ای مجازی دیده نشده است دوستداران کتاب از این موهبت محروم هستند.

وی با بیان اینکه طبق استاندارد باید به ازای هر شهروند 1.5 کتاب در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس 35 درصد جمعیت استان باید عضو کتابخانه‎ها باشند.

مدیر کتابخانه‎های عمومی گلستان با تاکید بر اینکه کتاب باید جزو ملزومات سبد خانوار قرار بگیرد، گفت: اگر خلاء کتاب در خانواده‎ها جدی گرفته نشود خطر جدی جامعه را تهدید خواهد کرد.

 

امامزادگان زمینه‎ساز تمدن بزرگ اسلامی هستند

مدیر کتابخانه‎های عمومی گلستان با بیان اینکه تمام انبیاء الهی برای توسعه معرفتی جامعه، رسالت سنگینی به دوش گرفتند، تصریح کرد: امامزادگان زمینه‎ساز تمدن بزرگ اسلامی برای اجرایی کردن حکم «لیعبدون» و عبادت خدا هستند.

علوی بیان داشت: تمدن اسلامی با تغییر سبک زندگی به سمت زندگی اسلامی همگان را دعوت به توحید می‎کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد، اجتماع و فرهنگ باید به سبک زندگی اسلامی نزدیک شود، تصریح کرد: امامزادگان در ادامه حرکت امامان و انبیاء الهی به مثابه خورشیدی در نقاط مختلف، محلِ مراجعه مردم شدند تا مسیر رشد و تعالی را نشان دهند.

مردم باید از فرصت امامزادگان به درستی استفاده کنند

مدیر کتابخانه‎های عمومی گلستان با تاکید بر اینکه ارزش امامزادگان نباید به محل مراجعه و گشودن گره‎های کور زندگی تنزل پیدا کند، خاطرنشان کرد: جود و بخشش اهل‎بیت (ع) آنقدر زیاد است که نباید فقط حل مشکلات، توجه ویژه انسان‎ها باشد بلکه باید تفکر کنیم آن بزرگواران پیگیر رسالتی بودند تا جامعه را به سمت نور هدایت دعوت کنند.

علوی با اشاره به اینکه مردم باید از فرصت امامزادگان به درستی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: امامزادگان مسئولیت جریان‎سازی را برای رسیدن به تمدن اسلامی به عهده گرفتند لذا نباید تکریم امامزادگان فقط به صرف شخصیت آنها باشد بلکه باید به خاطر رسالت و جریانی که به وجود آوردند قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه امامزادگان هنوز با قطب فرهنگی فاصله دارند، گفت: زمانی می‎توانیم این فاصله را کم کنیم که امامزادگان خورشید نورانی‎بخش جریان فرهنگی شوند و تمام دستگاه‎های فرهنگی نیز از آن استفاده کنند در حالیکه مجموعه‎های فرهنگی و حرکت‎های فرهنگی هنوز با این خورشید فاصله دارد.

امامزادگان قرارگاه فرهنگی شوند

مدیر کتابخانه‎های عمومی گلستان با بیان اینکه امامزادگان باید قرارگاه فرهنگی شوند، اذعان کرد: دستگاه‎های فرهنگی با تأسی از رسالت امامزادگان می‎توانند به غنای برنامه‎ها کمک کنند صرف اینکه فقط حلقه ایجاد شود کافی نیست.

علوی با بیان اینکه هویت فرهنگی امامزادگان رسالت نبوی و علوی آنها است، ادامه داد: اگر دستگاه‎های فرهنگی توانستند این مهم را درک کنند آنگاه امامزادگان به قطب فرهنگی تبدیل خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‎ها و اهداف باید به یکدیگر نزدیک شود، اظهار داشت: حرکت‎های فرهنگی باید مبتنی بر برنامه‎های درست و اصولی انبیاء، اولیاء و امامزادگان باشد در حالیکه هنوز با این مهم فاصله داریم لذا باید تلاش شود این فاصله‎ها کمتر شود.

انتهای پیام/83001/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول