اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از منتفی شدن طرح تخریب

سکوت مدیرکل ارشاد هرمزگان پیرامون کتابخانه شهدا بالاخره شکست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان سرانجام و در حالی که طرح تخریب کتابخانه شهدا طی روزهای گذشته منتفی اعلام شده است، در این مورد اظهارنظر کرد.

سکوت مدیرکل ارشاد هرمزگان پیرامون کتابخانه شهدا بالاخره شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، موضوع تخریب سازه قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی بندرعباس که طی سال‌های اخیر همواره مورد دغدغه و کنش بین مسئولان شهری و فعالان اجتماعی و فرهنگی بوده است، در هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده است.

از همین رو علاوه بر رسانه‌ها که همواره آخرین اخبار مرتبط با کتابخانه شهدا را دنبال می‌کردند، قشرهایی همانند فعالان فرهنگی هنری نیز واکنش‌های متعددی را داشته‌اند.

این واکنش‌ها در حالی گسترش و توسعه یافت که طی روزهای گذشته مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی هرمزگان رسما اعلام کرد که در حال حاضر امر تخریب کتابخانه مذکور منتفی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در همین راستا و طی امروز سرانجام پیرامون این امر اظهار نظر کرده و گفته است: از مسئولان تصمیم گیر در مورد کتابخانه شهدا انتظار می‌رود که برنامه‌ها و تصمیمات خود برای این کتابخانه را شفاف سازی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین مرشدی با بیان اینکه مسائل مطرح شده در مورد ایجاد تغییرات در کتابخانه شهدای بندرعباس از جمله دغدغه‌های اهالی فرهنگ و هنر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز محسوب می‌شود، عنوان کرد: متولی کار در این خصوص اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان است که ما از آنان انتظار داریم تا این مسئله را به طور جدی پیگیری کنند تا آسیبی در این خصوص ایجاد نشود.

وی ادامه داد: از مسئولان تصمیم گیر در مورد کتابخانه شهدا نیز انتظار می‌رود که برنامه‌ها و تصمیمات خود برای این کتابخانه را شفاف سازی کنند و با اطلاع رسانی مناسب به مردم بگویند که چه اتفاقی قرار است برای این کتابخانه رخ دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: کتابخانه شهدا یکی از آثار مهم فرهنگی استان هرمزگان محسوب می‌شود اما شرایط فعلی آن مناسب نیست و ساختمان آن نیاز به ترمیم و بازسازی دارد تا به مرحله استفاده و بهره‌برداری برسد.

حجت الاسلام والمسلمین مرشدی بیان داشت: دغدغه اصحاب فرهنگ و هنر در این خصوص کاملا به جا و درست است و باید به این دغدغه‌ها رسیدگی شود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت کتابخانه مرکزی بندرعباس نیز گفت: مراحل ساخت این پروژه بزرگ نیز پس از انجام بخشی از عملیات ساخت، هم اکنون متوقف است که باید به آن نیز رسیدگی شود.

انتهای پیام/88001/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول