اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه عمومی شهرستان سمیرم خبر داد

راه‌اندازی نخستین کتابخانه روستایی شهرستان سمیرم

رئیس کتابخانه عمومی شهرستان سمیرم گفت: نخستین کتابخانه روستایی در روستای خینه سمیرم به صورت مشارکتی راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی نخستین کتابخانه روستایی شهرستان سمیرم

صفرعلی بهادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: شهرستان سمیرم با داشتن 120 روستا از داشتن کتابخانه عمومی در همه روستاها محروم است و با همکاری دهیاری روستای خینه نخستین کتابخانه روستایی سمیرم در این روستا راه‌اندازی می شود.

وی افزایش دسترسی مردم روستا به کتاب و کتابخانه و در نتیجه نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقای سطح فرهنگی روستاییان را از جمله اهداف راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی در روستاها دانست و افزود: در صورتی که دهیاری‌های هر یک از روستاهای شهرستان سمیرم حداقل یک ساختمان به مساحت 80 مترمربع را برای کتابخانه اختصاص دهند ما در جهت تامین و تجهیزات آن کتابخانه اقدام می‌کنیم.

این مسئول همچنین از تشکیل انجمن خیران کتابخانه ساز در سمیرم در جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی و جلب مشارکت‌های مردمی خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم با تشکیل و فعالیت انجمن خیران کتابخانه ساز زمینه جذب خیران به کتابخانه سازی و تجهیز فضاهای مورد نیاز در شهرها و روستاهای سمیرم فراهم شود و شاهد ایجاد کتابخانه عمومی در مناطق محروم شهرستان باشیم.

رئیس کتابخانه عمومی شهرستان سمیرم ادامه داد: همشهریان عزیز می‌توانند با اهداء کتاب در جهت ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در مناطق مختلف مشارکت کنند.

بهادری ایجاد ایستگاه مطالعه را نیز از راههای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه دانست و خاطرنشان کرد: از برنامه‌های کتابخانه عمومی سمیرم استقرار ایستگاه‌های مطالعه در در مانگاه شهید پیرمرادیان و نیز شهرک آبشار است که از این طریق به تشویق مردم به فرهنگ کتابخوانی می‌پردازیم.

انتهای پیام/2301/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول