اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

اختصاص 3.5 میلیارد تومان برای احداث کتابخانه خیرساز گلشهر کاظمیه زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: 3.5 میلیارد تومان برای احداث کتابخانه عمومی خیرساز شهرک گلشهر کاظمیه زنجان اختصاص داده شده است.

اختصاص 3.5 میلیارد تومان برای احداث کتابخانه خیرساز گلشهر کاظمیه زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد ربیع احمدخانی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: نخستین جشنواره کشوری خیرین کتابخانه‌ساز در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز ایران سال گذشته راه‌اندازی شده است، افزود: پس از راه‌اندازی این انجمن، استان‌‌ها نیز فعالیت‌های خود را آغاز کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه پنج استان کشورمان بیشترین فعالیت را در حوزه خیرین کتابخانه‌ساز دارند، تصریح کرد: آذربایجان‌غربی، البرز، مازندران، قم و زنجان جزو استان‌هایی هستند که در حوزه جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز اقدام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود استان زنجان برای برگزاری نخستین جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز برگزیده شده است.

احمدخانی خاطرنشان کرد: این جشنواره در روز پنج‌شنبه 21 شهریور ماه جاری در ساعت 8.30 صبح در سالن همایش‌های بین‌المللی استاد روزبه جنب بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان با حضور میهمانانی از سراسر کشورمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در راستای برگزاری نخستین جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز کشور انجام شده است، افزود: اطلاع‌رسانی مناسبی توسط رسانه‌های استان در این حوزه انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به هدف برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت خیرین کتابخانه‌ساز، فرهنگ‌سازی در راستای احداث کتابخانه خیرساز و اهمیت به حوزه کتاب و کتابخوانی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه چهار کتابخانه خیرساز در استان زنجان فعالیت می‌کند، افزود: یکی از این کتابخانه‌ها، کتابخانه الزهرای شهرستان ابهر است.

احمدخانی با بیان اینکه حسینیه اعظم زنجان یکی دیگر از کتابخانه‌های خیرساز زنجان است، گفت: کتابخانه زنده یاد حاج احمد مهدوی که به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند سومین کتابخانه خیرساز زنجان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اضافه کرد: همچنین کتابخانه خیرساز دکتر اصغر عزیزی در طول هفته دولت و هفتم شهریور ماه جاری در شهرستان خرم‌دره به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی خیرساز شهرک گلشهر کاظمیه زنجان با مساحت 7 هزار متر مربع در حال احداث است، گفت: زیربنای این کتابخانه به 2 هزار 800 متر افزایش یافته است.

احمدخانی با اشاره به اینکه 3.5 میلیارد تومان برای احداث این کتابخانه توسط خیر کتابخانه‌ساز دکتر مصلی‌نژاد انجام شده است، افزود: با توجه به جمعیت شهرک گلشهر کاظمیه این شهرک نیاز به کتابخانه دارد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه خیرساز دیگری در بهارستان زنجان احداث می‌شود، تصریح کرد: این کتابخانه با مساحت 2 هزار و 500 متر مربع در روزهای آینده احداث می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه 2 هزار و 300 متر به زیربنای این کتابخانه اختصاص داده شده است، گفت: بخشی از هزینه این پروژه توسط دکتر مصلی‌نژاد و بخش دیگری نیز توسط سایر خیرین احداث می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مقدمات ساخت کتابخانه خیرساز دیگری در آینده نزدیک اجرایی شده و اقدامات اولیه آن انجام شده است.

انتهای پیام/73008/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول