اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با واگذاری 21 وظیفه جدید به شهرداری‌ها در آینده نزدیک

احداث مدارس و کتابخانه‌های عمومی به شهرداری‌ها واگذار می‌شود

فرماندار بناب از واگذاری 21 وظیفه جدید به شهرداری‌ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: احداث مدارس و اداره کتابخانه‌های عمومی یکی از وظایف اصلی شهرداری‌ها خواهد بود.

احداث مدارس و کتابخانه‌های عمومی به شهرداری‌ها واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید برقی امشب در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید با اشاره به تصویب احداث چهار کتابخانه در جریان سفرهای ریاست جمهوری دولت دهم در بناب اظهار کرد: هم اکنون یکی از کتابخانه‌ها در روستای قره‌چپق بناب در حال احداث است، ولی به علت همزمانی با تحریم‌ها علیه ایران اجرای این طرح‌ها تحقق نیافت که امیدواریم به زودی شاهد احداث کتابخانه مرکزی در بناب باشیم.

وی در ادامه از واگذاری 21 وظیفه جدید به شهرداری‌ها در آینده نزدیک خبر داد و افزود: احداث مدارس و اداره کتابخانه‌های عمومی یکی از وظایف اصلی شهرداری‌ها خواهد بود و اگر مدیریت شهرها یکپارچه شود، قطعاً جلوی رشد حاشیه‌نشینی گرفته خواهد شد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بناب با بیان اینکه کمبود فضای کتابخانه در بناب بسیار چشمگیر است؛ تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب مردم به خصوص قشر تحصیل کرده این شهر از کتابخانه‌های عمومی، فضای موجود جوابگوی خیل مراجعان نیست.

پایین بودن سطح مطالعه در بازار بناب

برقی همچنین با انتقاد از پایین بودن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح بازار بناب، بر ایجاد و راه‌اندازی ایستگاه مطالعه و نیز کتابخانه سیار در این شهرستان تأکید کرد.

فرماندار بناب با بیان اینکه در تمام مکان‌های احداثی باید فضاهای فرهنگی نیز در کنار آن ایجاد شود، از شهرداری خواست در صدور مجوز برای احداث ساختمان‌های چند طبقه و پاساژ تمام نیازهای شهری را در نظر بگیرد.

وی در عین حال اظهار کرد: اخیراً شهرداری بناب در صدور مجوز برای احداث یک ساختمان چند طبقه پارکینگ مورد نیاز را در نظر نگرفته و این واحد بدون پارکینگ خواهد بود که قطعاً بعد از احداث این مجموعه مشکلاتی را از لحاظ ترافیکی به شهر وارد خواهد کرد.

برقی همچنین نسبت به واگذاری ساختمان فعلی شورای اسلامی شهر توسط این شورا به انجمن کتابخانه‌های عمومی بناب که در زمان احداث برای استفاده به صورت کتابخانه عمومی در نظر گرفته شده بود، تأکید کرد.

انتهای پیام/60004/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول