اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خبر داد

رفع مشکل کمبود نیرو در کتابخانه‌های روستایی کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از رفع مشکل کمبود نیرو در کتابخانه‌های روستایی در سطح این استان خبر داد.

رفع مشکل کمبود نیرو در کتابخانه‌های روستایی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل احمدی ظهرامروز در جمع کارکنان این اداره‌کل در سنندج، اظهار کرد: متاسفانه در سال گذشته تعدادی از کتابخانه‌های عمومی روستایی به دلیل کمبود نیرو تعطیل شد، که با استخدام نیروهای جدید این مشکل برطرف شده است.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال گذشته به منظور حل مشکل موجود استفاده از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی واجد شرایط و بومی را در دستور کار قرار داد.

احمدی بیان کرد: پس از اعلام فراخوان و مراجعه متقاضیان، نفرات برتر شناسایی شدند و هم‌اکنون 10 نفر از این افراد در کتابخانه‌های عمومی روستایی خود مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خاطرنشان کرد: نیروهای جدید ملزم به حضور در زمان مشخص در کتابخانه‌های عمومی روستایی هستند و وظیفه خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان و اجرای برنامه‌های فرهنگی را در روستاها برعهده دارند.

احمدی از توجه ویژه به توسعه فرهنگ کتابخوانی در روستاهای استان کردستان خبر داد و افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با ساخت کتابخانه‌های عمومی نهادی و راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی مشارکتی سعی دارد، فرهنگ کتابخوانی را در میان روستائیان نهادینه کند.

وی بر لزوم همکاری دهیاری‌ها و همچنین شوراهای اسلامی روستایی در ایجاد کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و گفت: اهدای زمین برای ساخت و همچنین فراهم‌سازی مکان و تجهیزات لازم برای ایجاد کتابخانه عمومی مشارکتی امری است که می‌تواند توسط این افراد انجام شود.

احمدی ایجاد کتابخانه در روستاها را ضروری دانست و تاکید کرد: اقشار مختلف مردم نیاز به مطالعه و کتابخوانی دارند و وظیفه مسئولان و به ویژه متولیان فرهگی است که این زمینه را برای همه اقشار فراهم کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اضافه کرد: در حال حاضر 29 باب کتابخانه عمومی روستایی در استان کردستان فعال است که 11 باب از آن‌ها نهادی و 18 باب نیز مشارکتی است.

اهدا 200 کتاب شخصی شهید ملابرهان عالی به کتابخانه‌ عمومی

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان از اهدا 200 کتاب شخصی شهید ملابرهان عالی به کتابخانه‌ عمومی کردستان خبر داد.

وی افزود: در اقدامی انسان دوستانه خانواده روحانی شهید ماموستا برهان عالی، کتاب‌های شخصی وی را به کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اهدا کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان بیان کرد: کتابخانه شخصی این روحانی شامل بیش از 200 جلد اثر مکتوب شامل آثار درسی وی در زمان طلبگی، کتاب‌هایی که در حوزه فقه اهل‌بیت، تاریخ، ادبیات غرب است.

احمدی اضافه کرد: در میان این کتاب‌ها آثار نفیس و کمیابی وجود دارد، که کمتر تجدید چاپ می‌شوند و برای محققان بسیار سودمند هستند.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان با بیان اینکه ایجاد مخزن 230 متری در کتابخانه عمومی شهید برهان عالی سنندج ظرفیت مناسبی برای ورود کتاب‌های وقفی و نمایش این آثار به مخاطبان است، اضافه کرد: از زمان اعلام راه‌اندازی این مخزن علاوه بر اهدای کتابخانه شخصی برهان عالی از سوی خانواده وی، افراد دیگر نیز چندین جلد کتاب را اهدا کرده‌اند.

احمدی با اشاره به اینکه بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری این استان یک منطقه فرهنگی است، اظهار کرد: این استان به معنای واقعی در امر مشارکت مردم در حوزه کتاب فعال است و در حوزه‌های گوناگون نخبه‌های فراوانی دارد.

شهید ملا برهان عالی امام جمعه موقت سنندج و عضو شورای عالی افتاء و روحانیت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در شب 22 رمضان سال 88 پس از اقامه نماز تراویح در مسجد قبا توسط افراد تندرو سلفی وابسته به دشمنان اسلام ترور و در سن 56 سالگی به فیض شهادت نائل شدند.

انتهای پیام/79005/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول