اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‏‌های عمومی استان سمنان خبر داد

عضویت 8 هزار نفر در کتابخانه مرکزی سمنان / بهره‌‏برداری از 14 باب کتابخانه عمومی در سمنان

مدیرکل کتابخانه‏‌های عمومی استان سمنان از عضویت 8 هزار نفر در کتابخانه مرکزی سمنان و بهره‏‌برداری از 14 باب کتابخانه عمومی در این استان در آینده نزدیک خبر داد.

عضویت 8 هزار نفر در کتابخانه مرکزی سمنان / بهره‌‏برداری از 14 باب کتابخانه عمومی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‏‌های عمومی استان سمنان، امیرعلی عموزاده در نشست انجمن کتابخانه‏‌های عمومی شهرستان سمنان با تبریک به عباس آلبویه برای انتصاب به عنوان رئیس شورای شهر سمنان و همچنین شهردار سمنان گفت: پروژه کتابخانه مرکزی استان سمنان در اوایل ماه رمضان افتتاح شد و در روز عید سعید فطر به بهره‌‏برداری رسید.

وی تصریح کرد: در روزهای آغازین بهره‏‌برداری از این کتابخانه، حدود هشت هزار نفر عضو آن شدند و این جای تقدیر از مردم فرهنگ‏‌دوست استان سمنان دارد و نیز وظیفه‏‌ای سنگین بر دوش ما می‏‌گذارد تا در برآوردن نیازهای مطالعاتی آنان بیش از پیش تلاش کنیم.

مدیرکل کتابخانه‏‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه سرانه فضای کتابخانه‏‌ای استان سمنان بعد از یزد در رتبه دوم کشور است، افزود: با یاری خداوند متعال، 14 باب کتابخانه عمومی مشارکتی و نهادی به زودی مورد بهره‌‏برداری قرار می‏‌گیرد و فضای مطالعاتی استان سمنان به 29 هزار و 50 متر مربع افزایش می‏‌یابد.

وحید صبور، رئیس اداره کتابخانه‏‌های عمومی شهرستان سمنان نیز گفت: طراحی سیر مطالعاتی با برنامه‏‌ریزی یکی از نیازهای مهم جامعه مطالعاتی است.

وی تصریح کرد: کتاب‏خوانی یکی از موضوعاتی بود که رهبر انقلاب اسلامی به تبیین ابعاد مختلف آن پرداختند و لازمه اهتمام به کتاب را ترویج کتاب‏خوانی همراه با تدبر دانستند.

رئیس اداره کتابخانه‏‌های عمومی شهرستان سمنان افزود: برای هدایت نیازهای مخاطب باید زمینه‏‌ای ایجاد شود و در این راستا، سامانه‌‏ای طراحی شده که در آن علاقه‏‌مندی اعضا ثبت و مشاورانی برای هدایت این علائق در نظر گرفته می‏‌شوند.

صبور افزود: طرح عضویت فراگیر در شهرستان با همکاری سازمان دانش‏‌آموزی استان سمنان در شش مدرسه از 15 مهر ماه سال جاری آغاز می‏‌شود.

انتهای پیام/2249/س/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول