اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل:

کتابخانه دیجیتالی بنیاد نهج‌البلاغه راه‌اندازی می‌شود

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل گفت: همزمان با عید غدیر‌خم کتابخانه دیجیتالی و تخصصی بنیاد نهج‌البلاغه برای اولین بار در کشور در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

کتابخانه دیجیتالی بنیاد نهج‌البلاغه راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رحیم انوری صبح امروز در مراسم تجلیل از نهج‌البلاغه‌پژوهان و یاوران نهج‌البلاغه در اردبیل اظهار داشت: این بنیاد به همت خادمان فرهنگ علوی در استان اردبیل و از بهمن‌ماه سال 90 فعالیتش را آغاز کرد که جا دارد در راه‌اندازی این مجموعه از زحمات استاندار اردبیل، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی و کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل که مکانی را در اختیار این بنیاد قرارداده‌اند، قدردانی کنیم.

وی عنوان کرد‌: امیدواریم کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه مورد استقبال و طبع نظر جوانان و دانشجویان مستعد قرار گیرد تا بتوانیم در قالب این بنیاد به عنوان خادمان حضرت امیر (ع) و شیعیان راستین به مخاطبان و علاقه‌مندان خود خدماتی را ارائه کنیم.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل افزود: نهج‌البلاغه این کتاب گران‌سنگ به دلیل غنا و محتوای ارزشی از تحریف طبیعی به دور مانده اما به مانند خالق معصومش در غربت است.

انوری ادامه داد: این کتاب به رغم گستردگی معانی و بلندای مفاهیم مورد بی‌توجهی قرار گرفته و به یقین در هر مقطعی افرادی بوده‌اند که معنای بلند این کتاب را بر نتافته و از سر ستیز و لجاجت با این مجموعه فاخر برخورد کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: شگفتی و تعجب این نیست که حضرت علی (ع) غیر موطن خود غریب باشد اما تعجب اینجاست که حضرت علی (ع) ونهج‌البلاغه در خاستگاه و موطن خود غریب است.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل یادآور شد: بنیاد نهج‌البلاغه با این رویکرد که نهج‌البلاغه از غربت بیرون آید و توجه جدی به این کتاب ارزشمند و پر رمز و راز صورت گیرد اقدام به ترویج مطالعه و تامل در کتاب نهج‌البلاغه کرده است.

انوری ضرورت راه یافتن نهج‌البلاغه را به خانه‌ها و روی میز مدیران ضروری توصیف کرد و اظهار داشت: مدیران ما باید بسیاری از شیوه‌های نوین مدیریتی را از نهج‌البلاغه یاد بگیرند نه این‌که بخواهند به خواندن کتاب‌های خارجی با دبدبه و کبکبه افتخار و طنازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد نهج‌البلاغه با هدف متعالی خود سعی دارد تا این کتاب ارزشمند مولای متقیان به دانشگاه‌ها و مدارس راه پیدا کند و یک استاد و معلم دانشگاه و مدرسه تدریس خود را با سخنان حضرت علی (ع) آغاز کنند و هرگز این شیوه و مرام را تفکر سنتی و قدیمی محسوب نکنند.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل افزود: معلمان ما باید شیوه‌نامه تربیتی خود را برای تربیت نسل آینده از نامه 31 حضرت امیر‌المومنین علی (ع) پیدا کنند تا یک تربیت راستین دینی و معرفتی را شاهد باشند.

انوری در پایان گفت: باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا کتاب نهج‌البلاغه از غربت، ناشناختگی و سایه غبار بیرون آمده و به معنای واقعی، عمل به آن در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از چهره مفسر نهج‌البلاغه و پژوهشگر برتر استان اردبیل در این حوزه سلیمان حیدری و علی اشرف نصیری که عمری را با کتاب نهج‌البلاغه و آشنایی نسل جوان با این کتاب سپری کردند به عنوان پژوهشگران نمونه نهج‌البلاغه تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از برندگان مسابقه بزرگ نهج‌البلاغه ویژه ماه مبارک رمضان با اهدای هدایا و جوایزی تجلیل شد و سایت رسمی بنیاد نهج‌البلاغه را که یک خیر اردبیلی تمام هزینه‌های راه‌اندازی آن را متقبل شده بود، راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/62007/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول