اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست انجمن کتابخانه‏‌های عمومی سمنان عنوان شد

پرداخت مطالبات 9 ساله کتابخانه‌‏ها از شهرداری سمنان

در نشست انجمن کتابخانه‏‌های عمومی سمنان عنوان شد که تعهدات شهرداری سمنان از سال 83 به کتابخانه‏‌های عمومی محاسبه و پرداخت خواهد شد.

پرداخت مطالبات 9 ساله کتابخانه‌‏ها از شهرداری سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‏‌های عمومی استان سمنان، حسن سعدالدین، رئیس انجمن کتابخانه‏‌های عمومی شهرستان سمنان در نشست انجمن کتابخانه‌‏های عمومی شهرستان سمنان اظهار داشت: پروژه کتابخانه مرکزی در حدود سه سال احداث شد و به بهره‏‌برداری رسید.

وی ادامه داد: این کار اقدام فرهنگی بزرگی بود و از همه دست‏‌اندرکاران این پروژه قدردانی می‏‌کنیم.

محمد بهرامی، مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری سمنان نیز در این نشست گفت: بهتر است شاخص‏ه‌ای عضو و کتاب‏خوان در سمنان از هم تفکیک شده و مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی عنوان کرد: میزان تأثیر افتتاح کتابخانه مرکزی بر سرانه مطالعه در استان سمنان باید در آینده مورد مطالعه و ارزیابی قرار گیرد.

مهدی خراسانیان، شهردار جدید سمنان نیز گفت: تعهدات شهرداری از سال 83 به کتابخانه‏‌های عمومی محاسبه و پرداخت خواهد شد.

عباس آلبویه، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان نیز در این نشست گفت: احداث این کتابخانه که دارای استانداردهای خوب و دارای امکانات بسیار مناسبی است، یک نعمت بسیار ارزشمند برای استان سمنان محسوب می‏‌شود.

وی بیان داشت: در مقابل، انتظارات مردم نیز در این زمینه بسیار زیاد است و این مسئولیت سنگینی بر عهده انجمن می‏‌گذارد که باید جهت دسترسی همه مردم استان سمنان به کتاب و ترویج امر کتاب‏خوانی برنامه‏‌ریزی و تصمیم‏‌گیری کند.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به اینکه یکی از موانع جذب مخاطب به کتابخانه‏‌ها، فضای مجازی است که دسترسی آسان به مطالعه را ایجاد کرده، افزود: دوره‏‌های آموزشی ویژه مطالعه و یادگیری برگزار شود و راه‏‌های جذب مخاطب که اصولاً دانشجویان و دانش‌‏آموزان هستند، بررسی شده و نقطه نظرات در جلسه بعدی انجمن مطرح شود.

انتهای پیام/2249/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول