اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بناب:

بناب با کمبود فضای مطالعه و کتابخانه مواجه است

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بناب گفت: بناب با کمبود فضای مطالعه و کتابخانه مواجه است.

بناب با کمبود فضای مطالعه و کتابخانه مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، میرسردار مرندی امشب در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید با اشاره به روند مطالعه در کتابخانه‌های عمومی بناب طی دو ماه گذشته اظهار کرد: در جریان تیر و مرداد سال جاری 58 هزار و 672 نفر به کتابخانه‌های عمومی بناب مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 29 هزار و 800 نفر از کتابخانه شهید مدرس و 28 هزار و 872 نفر از کتابخانه کوثر استفاده کرده‌اند.

وی افزود: طی این مدت 29 هزار و 181 جلد کتاب به صورت امانتی به مراجعان واگذار شده است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بناب خاطرنشان کرد: براساس آمار باید برای هر 20 هزار نفر جمعیت یک کتابخانه عمومی وجود داشته باشد که بر این اساس شهرستان بناب باید دارای پنج کتابخانه عمومی باشد، از این رو هم‌اکنون در این شهرستان با کمبود فضای مطالعه روبه‌رو هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ شهرستان بناب که در 120 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی واقع شده است، دارای 130 هزار نفر جمعیت ساکن است و به دلیل وجود مراکز علمی متعدد چون دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، آزاد اسلامی و همچنین حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) در مجموع بیش از 20 هزار نفر جمعیت غیرساکن نیز در این شهرستان وجود دارد و با این حال تنها دو کتابخانه عمومی در این شهرستان فعال است.

انتهای پیام/60004/ذ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول