اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان خبر داد

تولد 8500 نوزاد در استان زنجان

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان از تولد 8 هزار و 500 نوزاد در استان طی 5 ماه نخست امسال خبر داد.

تولد 8500 نوزاد در استان زنجان

سید موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ثبت وقایع چهارگانه حیاتی از مهم‌ترین وظایف ثبت‌احوال است که به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقایع مذکور شامل ازدواج، طلاق، وفات و ولادت است، تصریح کرد: در پنج ماه نخست سال‌جاری 8 هزار و 552 واقعه تولد در استان زنجان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه از تعداد نوزادان متولد شده در پنج ماه نخست امسال 4 هزار و 385 نفر پسر بودند، افزود: همچنین طی این مدت 4 هزار و 167 نوزاد دختر در استان زنجان متولد شده است.

وی با بیان اینکه نسبت جنسی واقعه ولادت در استان طی پنج ماه نخست امسال 106 بوده است، اضافه کرد: بر این اساس می‌توان گفت طی مدت مذکور در ازای تولد 100 دختر، 106 نوزاد پسر متولد شده است.

متوسلین با بیان اینکه بر اساس آمارهای گرفته شده 72 درصد ولادت‌ها در مناطق شهری اتفاق افتاده است، ادامه داد: 28 درصد از ولادت‌های ثبت شده در استان در مدت مذکور در مناطق روستایی رخ داده است.

وی در ادامه به تعداد وفات‌های ثبت شده در استان طی پنج ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در مدت مذکور 2 هزار و 60 واقعه وفات در زنجان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با بیان اینکه از مجموع آمار ارائه شده یک‌هزار و 140 واقعه مربوط به مردان بوده است، افزود: همچنین طی پنج ماه نخست امسال 920 واقعه فوت برای زنان به ثبت رسیده است.

وی در ادامه نسبت جنسی وقایع وفات را 124 اعلام کرد و ادامه داد: بر اساس آمار گرفته شده طی پنج ماه نخست امسال در ازای وفات 100 زن، 124 مرد فوت شده‌ است.

متوسلین تعداد وقایع وفات به ثبت رسیده در شهرهای استان را یک‌هزار و 245 مورد اعلام کرد و گفت: همچنین طی این مدت 815 واقعه فوت در نقاط روستایی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول