اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فوق تخصص کودکان و نوزادان در بیمارستان فاطمیه همدان خبر داد

راه‌اندازی دستگاه cool cap برای کاهش بیماری نوزادان در بیمارستان فاطمیه

فوق تخصص کودکان و نوزادان در بیمارستان فاطمیه همدان از راه‌اندازی دستگاه coolcap برای کاهش بیماری نوزادان خبر داد.

راه‌اندازی دستگاه cool cap برای کاهش بیماری نوزادان در بیمارستان فاطمیه

بهناز بصیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: بیمارستان فاطمیه پنجمین مرکز درمانی در کل کشور بوده که موفق به تجهیز این دستگاه با ارزش که قیمت آن بیش از یک میلیارد ریال شده است.

وی با بیان ضرورت وجود این دستگاه در بیمارستان فاطمیه افزود: با سرد کردن دمای سر نوزاد، باعث کاهش متابولیسم و کاهش مصرف اکسیژن شده و در نهایت باعث کاهش آسیب به سیستم عصبی مرکزی نوزاد می‌شود.

فوق تخصص کودکان و نوزادان در بیمارستان فاطمیه همدان ادامه داد: از فواید زودرس این دستگاه این است که سبب کاهش تشنج و کاهش مرگ و میر در نوزادان است.

وی همچنین به فواید  دیررس بهبود تکامل عصبی نوزاد اشاره و بیان داشت: از فواید دیررس این دستگاه، بهبود تکامل عصبی نوزاد در 18 ماهگی طبق مطالعات انجام شده است.

بصیری یادآور شد: این دستگاه باید در 6 ساعت اول بدو تولد نوزاد مورد استفاده قرار بگیرد تا بیشترین تأثیر را داشته باشد.

وی عنوان کرد: در واقع coolcap متشکل از یک دستگاه سردکننده و یک کلاه مخصوص بوده که بر اساس برنامه داده شده و محاسبات به عمل آمده دمای مناسب را به سر نوزاد منتقل کرده تا سر نوزاد را خنک نگه دارد.

فوق تخصص کودکان و نوزادان در بیمارستان فاطمیه همدان ادامه داد: کار این دستگاه فقط سرد کردن سر نوزاد نبوده بلکه با مانیتورینگ مداوم امواج الکترومغناطیسی مغز می‌تواند کارکرد مغز نوزاد را تا حدودی نشان دهد.

وی تصریح کرد: این توانایی پزشک را قادر می‌سازد تا برخی اختلالات عصبی نوزاد مانند تشنج را تشخیص داده تا درمان به موقع و لازم انجام پذیرد.

بصیری در پایان سخنانش گفت: هزینه یک میلیارد ریالی خرید این دستگاه برای بیمارستان فاطمیه همدان به حمایت وزارت بهداشت و درمان تأمین شده است.

انتهای پیام/89007/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول