اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت خبر داد

اجرای طرح غربالگری کم‌کاری تیروئید برای 2 هزار نوزاد جیرفتی

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: امسال 2 هزار و 183 نوزاد برای تشخیص بیماری کم‌کاری تیروئید نوزادان و پی‌کی‌یو فنیل کنتوری غربالگری شد‌ند.

اجرای طرح غربالگری کم‌کاری تیروئید برای 2 هزار نوزاد جیرفتی

لطفعلی مسلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار کرد: در سال جاری 2 هزار و 183 نوزاد برای تشخیص بیماری کم‌کاری تیروئید نوزادان و بیماری پی‌کی‌یو فنیل کنتوری غربالگری شد‌ند.

وی افزود: فراخوان پیگیری برای 60 نوزاد مشکوک به بیماری کم‌کاری تیروئید دادیم که به پزشک یا مراکز نمونه‌گیری ارجاع داده شدند و شش بیمار مبتلا به کم‌کاری مادرزادی تیروئید نیز شناسایی، مراقبت و پیگیری مستمر می‌شوند.

مسلمی با بیان اینکه در سال جاری 65 مورد مارگزیدگی و 245 مورد عقرب‌گزیدگی گزارش و ثبت شده است، تصریح کرد: 41 مورد پاتولوژی سرطان از سه آزمایشگاه و 61 مورد مرگ بر اثر سرطان از مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان‌ها و شهرداری شناسایی شده است.

وی با اشاره به انجام طرح غربالگری فشارخون برای افراد بالای 30 سال در تمام مراکز بهداشتی درمانی شهر و روستا در سال جاری خاطر نشان کرد: 56 بیمار تالاسمی، 192 زوج ناقل تالاسمی و 332 زوج مشکوک به تالاسمی مراقبت و حمایت شدند و بیش از 150 زوج مشکوک به تالاسمی شناسایی و مشاوره دریافت کردند.

رئیس مرکز بهداشت جیرفت گفت: در راستای پیشگیری از بروز بیماری مالاریا ‌هزار تخته پشه‌بند در کانون‌های مستعد به مالاریا در جیرفت و 700 پاکت لاروکش در مراکز بهداشتی توزیع شده است.

مسلمی افزود: برای راه‌اندازی مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری یک کانکس سه اتاقه با خط تلفن خریداری شده است و کیت تشخیص سریع بیماری ایدز به مراکز ترک اعتیاد، بهزیستی، زندان و مطب‌های خصوصی ارسال و واکسیناسیون 4 هزار و 189 کودک زیر یکسال در مناطق شهری و روستایی پوشش کامل داده شده است.

وی گفت: کمیته مبارزه با بیماری سرخک برگزار و برای جلوگیری از شیوع اطلاع‌رسانی به موقع انجام شده است.

انتهای پیام/80002/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول