اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی آذربایجان غربی خبر داد

شناسایی مشکلات شنوایی 22 نوزاد در آذربایجان غربی

مسئول پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی آذربایجان غربی سال جاری از شناسایی 22 نوزاد با مشکلات شنوایی حاد خبر داد.

شناسایی مشکلات شنوایی 22 نوزاد در آذربایجان غربی

لادن امامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از آغاز سال جاری تاکنون بیش از 10 هزار نوزاد در آذربایجان غربی مورد غربالگری شنوایی قرار گرفته‌اند که از این میان 22 نوزاد با مشکلات شنوایی حاد شناسایی و به مراکز درمانی مربوطه ارجاع داده شده‌اند.

وی با اشاره به تداوم اجرای برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله زود هنگام شنوایی نوزادان در استان افزود: این برنامه از سال 85 تاکنون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تمام ایام سال در استان اجرا می‌شود.

امامیان از وجود 20 مرکز غربالگری شنوایی در استان خبر داد و افزود: از آغاز سال جاری تاکنون، شنوایی 10 هزار و 87 نوزاد در استان غربال شده است که در این میان، 22 کودک دارای مشکلات شنوایی شناسایی شده و به مراکز درمانی ارجاع داده شده‌اند.

وی تصریح کرد: 9 کودک که مشکلات شنوایی داشته‌اند برای درمان به متخصصان گوش، حلق و بینی ارجاع داده شده‌اند که به هشت کودک کم‌شنوا نیز با حمایت‌های بهزیستی سمعک داده شده است.

امامیان از شناسایی سه نوزاد ناشنوا در این مدت در استان خبر داد و افزود: این نوزادان برای انجام اعمال جراحی کاشت حلزون به مراکز ذیربط معرفی شده‌اند.

مسئول پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی آذربایجان غربی در ادامه خاطرنشان کرد: در جریان این غربالگری، دو نوزاد با شکاف کام، شناسایی شدند که هم‌اکنون زیر نظر پزشک متخصص قرار دارند.

وی ضمن اشاره به حمایت‌های بهزیستی در تأمین هزینه‌‌های درمانی بسیاری از این نوزادان، تصریح کرد: به عنوان مثال بیش از 90 درصد هزینه‌های درمانی کاشت حلزون برای نوزادان ناشنوا را بهزیستی متقبل می‌شود.

امامیان بر لزوم اقدام به موقع خانواده‌ها برای سنجش شنوایی نوزادان خود تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه امکان شناسایی مشکلات شنوایی نوزادان در بدو تولد، بدون مداخلات متخصصان وجود ندارد، لازم است خانواده‌ها از این تسهیلات بهزیستی استفاده کنند تا در صورت وجود مشکلات شنوایی، به موقع مورد مداخله پزشکی و درمان قرار گیرند.

انتهای پیام/61006/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول