اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال کردستان خبر داد

محمد بیشترین نام برگزیده برای نوزادان پسر کردستانی

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان گفت: در میان نوزادان پسر، محمد و آرسام و در میان نوزادان دختر، آیلین و باران بیشترین اسامی برگزیده در کردستان است.

محمد بیشترین نام برگزیده برای نوزادان پسر کردستانی

عبدالله خسروی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در سه ماهه اول سال جاری پنج هزار و 36 واقعه ازدواج به ثبت رسیده که این میزان در سال گذشته پنج هزار و 179 مورد بود.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان کردستان، آمارها حاکی از کاهش 7.7 درصدی واقعه ازدواج در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

خسروی‌زاده همچنین تعداد طلاق‌های صورت گرفته در کردستان را یادآوری کرد و افزود: در سه ماهه اول امسال 895 مورد طلاق در استان به ثبت رسیده که نسبت به مشابه سال قبل 7.7 درصد رشد داشته است.

وی گفت: در سه ماه نخست سال گذشته 831 مورد طلاق در استان ثبت شده است که در سال‌جاری افزایش داشته است.

خسروی‌زاده همچنین به فراوانی اسامی منتخب در سه ماهه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: در میان اسامی پسران، محمد و آرسام و در دختران، آیلین و باران بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان در پایان خواستار ارائه راهکارهای لازم برای جلوگیری از وقوع طلاق و افزایش ازدواج و ولادت در استان شد و این مهم را مستلزم همکاری و همفکری مسئولان و کارشناسان خواند.

انتهای پیام/79016/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول