اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی اعلام کرد

غربالگری شنوایی 10 هزار نوزاد در آذربایجان غربی

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفت: غربالگری شنوایی برای بیش از 10 هزار نوزاد در مراکز زیر پوشش بهزیستی آذربایجان غربی در سال جاری صورت گرفته است.

غربالگری شنوایی 10 هزار نوزاد در آذربایجان غربی

پروین محمدپوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی برای خانواده‌ها و جامعه، معاونت امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی اقدام به غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران در تمامی شهرستان‌های استان کرده است.

وی از وجود 20 پایگاه سنجش شنوایی زیرپوشش بهزیستی در استان خبر داد و افزود: هم اکنون در تمامی شهرستان‌های استان پایگاه‌های فعال سنجش شنوایی بهزیستی وجود دارد.

محمدپوری با اشاره به غربالگری شنوایی 31 هزار و 320 نوزاد در استان در طول سال گذشته، تصریح کرد: به این ترتیب در طول سال 91، بیش از 60 درصد نوزادان متولد شده در استان مورد غربالگری شنوایی مراکز بهزیستی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: سال گذشته 30 نفر به کاشت حلزون معرفی شدند که بهزیستی استان در حدود 60 میلیون ریال از هزینه‌های درمانی این افراد را متقبل شد.

محمدپوری با اعلام اینکه در سال جاری برای بیش از 10 هزار نوزاد اقدامات تشخیصی شنوایی انجام شده است که به سبب آن 22 نوزاد دارای مشکل شنوایی شناخته شده‌اند.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی ارتقای سطح سلامت در جامعه را مرهون ارتقای فرهنگ پیشگیری در جامعه دانست و افزایش آگاهی مردم و مسئولان از اهمیت اجرای این طرح‌های غربالگری را از جمله برنامه‌های این معاونت برای پیشگیری از بروز معلولیت‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/61006/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول