اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیرخوارگاه علی اصغر مشهد خبر داد

افزایش 100 درصدی کودکان پذیرش شده در شیرخوارگاه مشهد

مدیر شیرخوارگاه علی اصغر مشهد گفت: تعداد کودکان و نوزادان پذیرش شده در شیرخوارگاه مشهد در طول شش سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

افزایش 100 درصدی کودکان پذیرش شده در شیرخوارگاه مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فرخنده پیرنهاد در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: پذیرش‌شدگان شیرخوارگاه از 227 کودک در سال 85 به 472 کودک در سال 91 رسیده است.

وی افزود: این در حالی است که تعداد فرزند خواندگان نیز در این سال‌ها همین مقدار رشد داشته و از 55 نفر به 97 نفر افزایش یافته است.

پیرنهاد بیشترین خروجی این نهاد در سال گذشته را طرح «تحویل فرزندان به بستگان مؤثر» دانست و گفت: در این طرح 169 کودک در اختیار خانواده‌های نسبی یا اقوام و خویشان نزدیک که به صورت داوطلبانه حاضر به نگهداری از فرزند بوده‌اند، قرار گرفته است.

مدیر شیرخوارگاه علی اصغر مشهد همچنین افزایش تعداد فرزندانی که به خانواده‌های امین موقت واگذار می‌شوند را نشانه اقبال بیشتر مردم برای نگهداری از فرزندان بهزیستی دانست و گفت: خروجی‌های این طرح، از 2 نفر در سال 85 به 45 نفر در سال گذشته رسیده که رشدی 22 برابری را نشان می‌دهد و در صورت رفع موانع قانونی، افزایش بیشتری نیز خواهد یافت.

وی در زمینه فرزندخواندگی گفت: در سال‌های 85 تا91 به ترتیب 55، 73، 67، 77، 72، 82 و 97 کودک از شیرخوارگاه به صورت فرزندخواندگی ترخیص شده‌اند.

مدیر شیرخوارگاه علی اصغر مشهد همچنین یادآور شد: به طور میانگین هر روز یک کودک به جمعیت شیرخوارگاه افزوده می‌شود که این امر باید از سوی مسئولین مسائل اجتماعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و راه کارهای برای آن جسته شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 170 کودک در شیرخوارگاه مشهد نگهداری می‌شوند گفت: بهزیستی علاوه بر فرزندخواندگی، خانواده‌های امین موقت و بستگان مؤثر، راه دیگری نیز برای ترخیص این کودکان در نظر گرفته شده و آن، راه‌اندازی خانه‌های فرزندان زیر شش سال است.

پیرنهاد در همین زمینه یادآور شد: در سال گذشته 122 کودک به سایر مراکز تحت پوشش بهزیستی یا خانه‌های فرزندان منتقل شده‌اند.

مدیر شیرخوارگاه علی اصغر مشهد گفت: کل فرزندان ترخیصی از شیرخوارگاه در سال 85 که 227 کودک پذیرش شده داشته 176 نفر بوده و در سال گذشته که پذیرش شیرخوارگاه به 472 نفر رسیده در مجموع 433 نفر ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام/ح/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول