اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور:

تولید اندیشه یکی از عناصر قدرت ملی است

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: تولید اندیشه یکی از عناصر قدرت ملی است و کشوری که بتواند اندیشه تولید کند بسترساز تمدن است.

تولید اندیشه یکی از عناصر قدرت ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اکبر صالحی ظهر امروز در دومین همایش تجلیل از مفاخر و چهره‌های ماندگار استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه قزوین به عنوان شهر قدیمی معروف است، اظهار کرد: در همه جای دنیا دریای خزر را به عنوان دریای قزوین می‌نامند.

وی با بیان اینکه ما باید به ایرانی بودن خود افتخار کنیم، افزود: ایران در طول تاریخ همواره مبدأ تحول بوده و آثار این تحول مورد اعتراف همگان بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور ادامه داد: کشور ایران در طول تاریخ سه دوران باشکوه را سپری کرده است که به دوران قبل از اسلام و بعد از اسلام و معاصر تقسیم می‌شود.

صالحی با بیان اینکه در دوران قبل از اسلام ایران از تاریخ غنی برخوردار بوده است، بیان کرد: در آن زمان نیز شیوه حکم‌رانی و کشورداری ایرانیان به سراسر جهان انتقال داده می‌شد.

وی اضافه کرد: در دوران بعد از اسلام اندیشه‌‌‌پروری، تعمیق و نشر اسلام بر دوش این ملت قرار گرفت و عصر طلایی جهان اسلام در زمینه علمی، فرهنگی که منشأ آن ایران بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور ادامه داد: در دوره سوم و در عصر حاضر دو عنصر حکم‌رانی و کشورداری و اندیشه‌پروری و معرفت‌شناسی و جهان‌بینی جدید باهم تلفیق شده و یک ملت باشکوه را به وجود می‌آورد.

این مسئول ادامه داد: تمام اتفاقات منطقه با هدف ایران انجام می‌شود چراکه ایران ظرفیت این را دارد که دو عنصر کشورداری و اندیشه‌پروری را به جهان انتقال دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور عنوان کرد: تمام کشورهای مستکبر در جلسه‌های خود از ایران صحبت می‌کنند چراکه از انتقال اندیشه ایران به دنیا می‌ترسند.

صالحی با بیان اینکه ایرانی بودن برای ما یک افتخار است چراکه ما در یک کشور تمدن‌ساز زندگی می‌کنیم، گفت: امیدوارم جوانان این مرز و بوم بتوانند ارزش‌های انقلاب را حفظ کنند.

وی با اشاره به تاریخ سه هزار ساله زادگاهمان عنوان کرد: این امر نشان‌دهنده این واقعیت است که ایران در جهان سرآمد بوده و هست.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با اشاره به اینکه اکنون ایران دوران برانگیختگی را گذرانده و به دوران بالندگی رسیده است، اضافه کرد: باید این کشور با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش منسجم به دوران فرهیختگی برسد و با طی کردن این مسیر می‌تواند در عرصه معرفت، علم، فرهنگ و کرامت انسانی در جهان بدرخشد.

وی، ایران را دارای بالاترین نرخ رشد تولید علم در جهان معرفی کرد و افزود: امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک الگو در جهان نمایان است.

صالحی، یکی از عناصر قدرت ملی را تولید اندیشه دانست و ابراز کرد: کشوری که بتواند اندیشه تولید کند بسترساز تمدن است، ما به دنبال توسعه اندیشه‌ای و معرفتی هستیم که زیربنای توسعه سایر عرصه‌ها است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور ادامه داد: اینکه همواره نام جمهوری اسلامی در رسانه‌های دنیا بوده و رؤسای کشورهای بزرگ در گفت‌وگو با یکدیگر در بند نخست سخنان خود به ایران می‌پردازند نشان از قدرت ایران است.

صالحی اضافه کرد: ایران یک بار دیگر قدرت تمدن‌سازی خود را پس از انقلاب اسلامی به رخ جهان کشیده که این یک شعار نیست، این انقلاب می‌رود تا آرمان‌های خود را در آینده‌ای نه چندان دور محقق کند.

وزیر امور خارجه سابق کشور عنوان کرد: ایران طی 34 سال گذشته در سخت‌ترین شرایط و انواع توطئه‌ها و جنگ تحمیلی پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری طی کرده و آینده درخشانی در انتظار این ملت است و نسل‌های آینده از ثمرات آن بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول عنوان کرد: ما چندین شکر بدهکاریم، شکر از انتخابات شکوهمندی که در ایران برگزار شد، این انتخابات شکوهمند در شرایطی برگزار شد که بسیاری تصور می‌کردند اقبالی از سوی مردم نداشته باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور بیان کرد: با توجه به فشارهای اقتصادی دشمنان و به گفته خود آن‌ها فشارهای فلج‌کننده، تبلیغات و هیاهوهای بسیار، مردم با وجود این مسائل و در حالی که در مضیقه بودند و بسیاری از سرمایه‌های آن‌ها به صورت صوری کم شده بود، به طور باشکوه در انتخابات حضور یافتند، جای شکر دارد.

صالحی با اشاره به خلق حماسه سیاسی از سوی مردم، ادامه داد: شکر دیگر به خاطر این است که در این انتخابات، فردی انتخاب شد که دارای تجارب و تراکم تجربه در زمینه‌های مختلف است.

انتهای پیام/77007/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول