اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

ورزش پهلوانی انسان را به ثبات فکر و اندیشه می‌رساند

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: ورزش پهلوانی انسان را به ثبات فکر و اندیشه می‌رساند.

ورزش پهلوانی انسان را به ثبات فکر و اندیشه می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی شامگاه یکشنبه در آئین گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و بسیج ورزشکاران، اظهار داشت: ورزش باستانی دارای ماهیت‌های اصیل فرهنگ دینی است.

وی به ویژگی‌های ورزش زورخانه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: این ورزش در تاریخ و فرهنگ کشور جایگاه خاصی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه باید به ویژگی‌های ورزش زورخانه‌ای توجه ویژه‌ای شود، متذکر شد: این ورزش مفاهیم اخلاقی بسیار زیادی دارد.

وی، یکی از ویژگی‌های ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را روح جوانمردی دانست و تأکید کرد: روح جوانمردی یک ویژگی برجسته در این ورزش محسوب می‌شود.

 خاتمی، ورزش باستانی را دارای روح آزادگی عنوان کرد و بیان داشت: این ورزش در تاریخ و فرهنگ جامعه جایگاه بالایی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، ورزش زورخانه‌ای را ورزشی متعالی ارزیابی کرد و یادآور شد: علاوه بر اهمیت تاریخی این ورزش یک فرهنگ برای مردم است.

وی، آداب این ورزش را یادآور شد و اذعان کرد: همه حرکات در این ورزش پهلوانی دارای وجوه اخلاقی خاص خود و دارای تعریف خاص خود است.

 خاتمی به دیگر ویژگی‌های این ورزش باستانی کشور اشاره کرد و متذکر شد: این ورزش موجب ترویج روحیه تواضع و فروتنی در بین مردم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در ورزش زورخانه‌ای به رسم ادب و تواضع ورزشکاران در سطحی پایین‌تر از تماشاگران قرار می‌گیرند، عنوان کرد: این نشان از تواضع و فروتنی این ورزش و یک شاخص مهم اخلاقی است.

وی، نقش مفاهیم دینی و مذهبی را در این ورزش یادآور شد و تأکید کرد: این ورزش موجب تقویت باورهای دینی و ترویج آن می‌شود.

 خاتمی با تأکید بر نگاه فرهنگی بر فعالیت ورزشکاران در ورزش پهلوانی، اظهار داشت: ورزش پهلوانی در تقویت شاخص‌های فرهنگی تاثیر‌گذار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، رخصت از بزرگان در ورزش زورخانه را یک وجه بزرگ اخلاقی ارزیابی کرد و یادآور شد: باید به این شاخص‌های فرهنگی توجه داشت.

وی با بیان اینکه همه حرکات در این ورزش دارای معنا و مفهوم است، افزود: این ورزش دارای حرکت اصیل فکری و معنایی است.

خاتمی توجه به این ورزش را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد و تاکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران توجه به این ورزش باستانی در کشور بیشتر شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه بعضاً برخی ورزش‌ها صرفاً جهت تخلیه هیجانات و انرژی کاذب کاربرد دارد، خاطرنشان کرد: ورزش پهلوانی در همه ابعاد دارای شاخصه قوی است.

وی، ورزشکاران ورزش زورخانه‌ای را دارای اعتماد به نفس بالا عنوان کرد و اظهار داشت: این ورزش موجب تقویت روحیه، اعتماد به نفس و تعهد در ورزشکاران می‌شود.

 خاتمی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را پهلوانان واقعی دانست و یادآور شد: دفاع از کیان انقلاب توسط پهلوانان دلیر در جبهه حق علیه باطل بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، جبهه حق علیه باطل را مدرسه تربیت و ایثار عنوان کرد و گفت: ورزش پهلوانی نیز یک مکتب برای افراد است.

وی، گروه حرکات ورزشی را شکل ظاهری ورزش پهلوانی دانست و خاطرنشان کرد: این ورزش دارای محتوای اخلاقی غنی است.

 خاتمی در پایان قهرمانی و پهلوانی را یک وسیله ارزیابی کرد و اظهار داشت: بنابر گفته رهبر انقلاب رهبر واقعی آن کودک 13 ساله در نبرد جبهه‌های حق علیه باطل است.

انتهای پیام/73007/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول