اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام در گفت‌وگو با فارس طرح کرد

موتور محرکه کشور سوخت جدیدی پیدا کرده است/ انتخابات انرژی جدیدی به نظام سیاسی داد

استاندار ایلام گفت: با انتخابات اخیر موتور محرکه کشور سوخت جدیدی پیدا کرده است.

موتور محرکه کشور سوخت جدیدی پیدا کرده است/ انتخابات انرژی جدیدی به نظام سیاسی داد

محمود عباس‌زاده مشگینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: طی 30 سال گذشته هفته نخست شهریورماه را به عنوان هفته دولت گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: این مهم به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر است که توسط همه از جمله دولتمردان این ایام گرامی داشته می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: این مناسبت‌ها فرصتی برای توسعه و تعمیق معرفت در این بخش است کما اینکه از دهه محرم برای توسعه و تعمیق معرفت نسبت به عاشورا و فلسفه پیام امام حسین (ع) و از مراسم ارتحال حضرت امام (ره) برای توسعه و تعمیق معرفت نسبت به امام، انقلاب امام و ... بهره می‌گیریم.

عباس‌زاده مشگینی تصریح کرد: مراکز علمی و فرهنگی و رسانه‌ای ما هم باید در این فرصت برای توسعه و تعمیق نهاد، جایگاه دولت، شناخت ظرفیت‌ها، کاستی‌ها، اختیارات، شرایط کارآمدی دولت و ... تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: من اعتقاد دارم تاکنون در این زمینه کمتر کار شده است و در هفته دولت به تبیین و تشریح عملکرد دولت بسنده شده است.

وی ادامه داد: تشریح عملکرد دولت نیز با ادبیات منطبق بر منافع ملی صورت نپذیرفته و بیشتر دستاوردها و عملکرد جریان‌های حاکم بر دولت تشریح شده است.

بیان عملکرد دولت‌ها باید منطبق بر منافع ملی باشد

این مسئول اضافه کرد: بیان عملکردها و دستاوردها برای مقایسه و استفاده از نقاط ضعف و قوت برای آیندگان خوب است و اشکالی ندارد اما تحلیل و پردازش ما در ارتباط با دولت باید جامع باشد.

عباس‌زاده مشگینی تصریح کرد: دولت در ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران نسبت به قوای دیگر گسترده‌ترین مسئولیت را دارد و به تعبیری دیگر از بیشتر امکانات برخوردار است، درآمد کشور به نوعی به حساب دولت می‌رود، منابع کشور را به تعبیری دولت تخصیص و هزینه می‌کند.    

استاندار ایلام گفت: دولت مسئولیت‌های گسترده‌ای دارد، این مسئولیت‌ها در حوزه‌های سیاست، فرهنگ، اقتصاد و ... است. 

وی ادامه داد: مسئولیت‌های دولت با دیگر قوا قابل مقایسه نیست، این مسئولیت‌ها به اندازه‌ای زیاد است که در افکار عمومی بعضا دولت را با مفاهیمی مانند حکومت و حاکمیت مترادف می‌دانند، حتی بخشی از خواص نیز برخی از مسئولیت‌‌ها را در حیطه کار دولت دانسته و این درحالی است که اگر در قانون بیشتر دقت کنیم می‌بینیم این نکات در مسئولیت دولت به معنای قوه مجریه نیست.

این مسئول اضافه کرد: ارتباط حاکمیت، دولت، قوه قضائیه، قوه مقننه با مقوله‌های مختلف با مردم را قانون تعیین می‌کند و دولت فراتر از قانون نمی‌تواند در حوزه‌ای وارد شود.  

عباس‌زاده مشگینی تصریح کرد: رئیس دولت نیز مستقیما توسط مردم انتخاب می‌شود، معمولا آرای بیشتری دارد و با برگزاری هر انتخابات نیز فضای دولت عوض می‌شود.

وی افزود: گفتمان‌ها تنها پس از هر انتخابات ریاست جمهوری جابجا می‌شود اما در انتخابات مجلس اینچنین نیست.

گفتمان‌ها با آمدن و رفتن دوره‌های مختلف دولت‌ها شکل می‌گیرد

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: گفتمان‌ها با آمدن و رفتن دوره‌های مختلف دولت‌ها شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: دولت در پیشرفت و توسعه کشور نقش بیشتری نسبت به قوای دیگر دارد و چون این ویژگی‌ها وجود دارد بعد از هر انتخابات ریاست جمهوری همه فکر می‌کنند که یک سال جدید و یک فضای جدیدی شروع شده که خود این موضوع یک برکت است.

این مسئول اضافه کرد: برپایی انتخابات برکات دیگری هم دارد، در کشور شکاف‌های اجتماعی و سیاسی و ... به حداقل ممکن می‌رسد، موتور کشور سوخت جدیدی می‌گیرد، مطالبات مردم از دل‌ها به فضای مدیریت کشور منتقل می‌شود، اولویت‌های حاکمان با فضای جدید تنظیم می‌شود.

برپایی انتخابات به نظام سیاسی یک قدرت و انرژی جدید می‌دهد

عباس‌زاده مشگینی تصریح کرد: نظام سیاسی یک قدرت و انرژی جدیدی دریافت می‌کند و همه این موارد از برکات انتخابات است.

استاندار ایلام گفت: هدایت کشور روان‌تر، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر می‌شود، نشاط اجتماعی و ... بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: انتخاب رئیس جمهور تنها یک برکت است و در کنار آن برکات بسیار زیادی پدید می‌آید.

انتهای پیام/2246/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول