اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تکمیل زیرساخت‌ها

30 سال آینده ایران از پیشقراولان تولید انرژی پاک در دنیا می‎شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید در کوتاه مدت و ظرف 30 سال آینده با تکمیل زیرساخت‌ها نهایت بهره‌برداری از انرژی فسیلی را تحقق و به واسطه آن به تکمیل زیرساخت‌های حوزه‌های مختلف بپردازیم تا بتوانیم از پیشقراولان تولید انرژی پاک در دنیا باشیم.

30 سال آینده ایران از پیشقراولان تولید انرژی پاک در دنیا می‎شود

مجید جلیل‌سرقلعه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: بلای سیاه نفت از زمانی که در سبد زندگی ایرانیان قرار گرفت همواره علاوه بر اینکه منبع درآمد کشور بود، اما از تولید ثروت‌های مکمل و جایگزین ممانعت به عمل آورد.

وی افزود: با پول نفت حکومت‌های وقت توانستند قدرت‌های داخلی و خارجی خود را ترمیم کنند، حدود یک صد سال است که حکومت‌های ایران نیز دل به این درآمد بسته‌ و کشورهای عربی نیز با نفت قدرت خریدند.

جلیل‌سرقلعه خاطرنشان کرد: غافل از اینکه دیگر نمی‎شود با دلارهای نفتی پایگاه اجتماعی بدست آورد، اگر چنین بود کشورهای عراق، لیبی و... نباید ساقط و کشورهای عربستان، قطر، بحرین و... نیز نباید پایگاه‌های اجتماعی خود را از دست می‌دادند.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نفت به جای اینکه خاورمیانه را در زمره کشورهای پیشرفته دنیا قرار دهد، هر روز تنوع را در این منطقه رقم می‏زند، باید علاوه بر مدیریت و بهره‌وری این ثروت خدادادی به تحکیم پایگاه‎های اجتماعی از طریق دیگر پرداخت.

این مسئول با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جلسه تنفیذ ریاست جمهوری، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند آنهایی که به بیرون دل بستند سخت در اشتباهند.

جلیل‌سرقلعه با بیان اینکه امروز دنیا در حال تکوین و جایگزینی انرژی پاک به جای بلای سیاه است، افزود: کسانی که با جمهوری اسلامی در چالش هسته‌ای هستند قصد دارند قیمت نفت و فرآورده‌های آن گران و گران‌تر بماند تا مصرف کنندگان این منبع انرژی از خرید آن منصرف و به جای آن از انرژی نوین استفاده کنند و در عین حال قدرت تولید آن انرژی نیز در دستان خودشان باشد.

عضو کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مقاومت در مناقشه هسته‌ای و استقامت دولتمردان و ملت ایران از جایگاه بالایی در این مقطع برخوردار است، متذکر شد: باید در کوتاه مدت و ظرف 30 سال آینده با تکمیل زیرساخت‌ها نهایت بهره‌برداری از انرژی فسیلی را تحقق و به واسطه آن به تکمیل زیرساخت‌های حوزه‌های مختلف بپردازیم تا بتوانیم از پیشقراولان تولید انرژی پاک در دنیا باشیم.

انتهای پیام/68004/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول