اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کاشان خبر داد

هدررفت 25 درصدی انرژی در مسیر خطوط انتقال انرژی

رئیس دانشگاه کاشان از هدررفت 25 درصدی انرژی در مسیر خطوط انتقال انرژی از نیروگاه‌های سوخت فسیلی تا منابع مصرف خبر داد.

هدررفت 25 درصدی انرژی در مسیر خطوط انتقال انرژی

به گزارش خبرگزاری فارس‌ از کاشان عباس کتابی در حاشیه کنفرانس ملی تولید برق در تالار آزادی دانشگاه کاشان اظهار داشت: تشکیل این کمیته می‌تواند در برگزاری ‌سالانه و یا دوسالانه این کنفرانس نقش مهمی داشته باشد و باعث تحول شگرف در استفاده از تولید برق همزمان با حرارت شود.

وی در ادامه با تأکید بر ایجاد نیروگاه‌های بزرگ در جوار شهرها و نزدیک با منابع مصرف ابراز داشت: نزدیکی نیروگاه‌ها با منابع مصرف انرژی از هدررفت حجم زیادی از انرژی در فرآیند تولید به مصرف جلوگیری می‌کند.

رئیس دانشگاه کاشان، با اشاره به هدررفت 25 درصدی انرژی در مسیر خطوط انتقال انرژی از نیروگاه‌های سوخت فسیلی تا منابع مصرف عنوان کرد: دور بودن نیروگاه‌های برق به منابع مصرف علاوه بر راندمان پایین و مشکلات زیست‌محیطی برای سرمایه‌گذاری مقرون به صرفه نیست.

کتابی، اهمیت بخش انرژی در جهان و نقش بی‌بدیل آن در توسعه بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... را انکارناپذیر خواند و بیان داشت: علاوه بر این انرژی در تحولات بیشتر کشورهای دنیا نقش‌آفرین است.

کتابی در ادامه با اشاره به تغییر و تحولات زیاد بخش انرژی در دهه‌های گذشته تصریح کرد: با افزایش حامل‌های انرژی رویکرد استفاده از انرژی در جهان متغیر و به سمت تولید برق همزمان با حرارت، برودت و سیستم‌های هیبریدی سوق داده شده است.

وی یادآور شد: تحولات در عرصه تولید و مصرف انرژی سه حوزه مصرف‌کنندگان، ذخیره‌سازی انرژی و بخش سیاستگذاری انرژی را درگیر کرده است.

این مسئول افزود: موضوع انرژی پاک و سبز در ایران در حالی مطرح شده است که هنوز جایگاه لازم را در سیاستگذاری برای ترغیب و تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش پیدا نکرده است.

به گفته وی، برای ورود در عرصه سیاستگذاری و توجه به مسائل فنی ، ورود دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به این بخش و ایجاد ارتباطات متخصصان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس دانشگاه کاشان در ادامه متذکر شد: انتظار می‌رود نخستین کنفرانس ملی تولید برق کشور در دانشگاه کاشان بتواند زمینه‌های لازم را برای تبادل اطلاعات صاحب‌نظران و انتقال تجربیات علمی، تعاملات و ارتباطات افراد متخصص در این بخش را که تاکنون در دانشگاه‌ها مغفول مانده است را فراهم کند.

نخستین کنفرانس ملی تولید برق همزمان با حرارت، برودت و سیستم‌های هیبریدی، توسط پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان با حضور محققان و متخصصان سراسر کشور به مدت دو روز در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2406/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول