اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ لاریجانی در اصفهان بیان کرد

فاخر و عظیم بودن حرکت نظام در امر انرژی هسته‌ای / چندین طرح برای احیای آب زاینده‌رود مدنظر است

رئیس مجلس گفت: سنگ‌اندازی‌های دشمنان در امر انرژی هسته‌ای و صف‌آرایی جهان کفر و استکبار در مقابل نظام جمهوری اسلامی نشان از فاخر بودن و عظیم بودن حرکت نظام در امر انرژی هسته‌ای است.

فاخر و عظیم بودن حرکت نظام در امر انرژی هسته‌ای / چندین طرح برای احیای آب زاینده‌رود مدنظر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی لاریجانی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم افتتاح فاز دوم میدان امام علی (ع) اصفهان اظهار داشت: حضور در این مراسم و در این مکان باشکوه افتخاری برای من است و ‌برای بار دوم است که در این حوزه حضور می‌یابم.

وی با اشاره به اینکه این میدان بسیار بزرگ و زیبا تدارک دیده شده افزود: باید از همه مهندسین، تکنسین‌ها و کارگرانی که در خلق این اثر باشکوه مشارکت کردند تقدیر و تشکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اصفهان شهری است که هزاران سال سابقه تاریخی دارد و قبل از اسلام هم اصفهان شهر مقدسی بود.

لاریجانی با اشاره به اینکه زاینده‌رود در گذشته دو مسیر جی و یهودیه در اصفهان را به هم متصل می‌ساخت افزود: اصفهان در دوره آل‌بویه در قرن چهارم دوره شکوفایی بود و خدمات بزرگی را در شهر و فرهنگ و تمدن اسلامی به وجود آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر همه این ادوار تاریخی در اصفهان ظهور یابند اصفهان به عنوان نگین تمدن ایران اسلامی خواهد بود گفت: اصفهان در این صورت درخشندگی که باید داشته باشد را پیدا می‌کند.

لاریجانی افزود: گذشته پرافتخار علمی، هنری و فرهنگی اصفهان فواید بی‌بدیلی برای امروز ایران است.

وی بیان کرد: این گذشته پرافتخار ایران که یک مجموعه‌ای از رشادت‌ها، عقلانیت‌ها و منطق است، باعث بالیدن امروز ایران در جهان به خود است.

رئیس قوه مقننه عنوان کرد: ریشه دار بودن، بخشی از هویت یک انسان است، برای جامعه هم موضوع ریشه‌دار بودن مطرح است، روح جمعی یک جامعه وابسته به شناخت ریشه‌های آن است.

وی با تشکر از جامعه شهرداری اصفهان، شورای شهر و استاندار اصفهان برای کمک به احیای پروژه عظیم میدان امام علی (ع) افزود: احیای این میدان باعث هویت‌بخشی بیشتر به اصفهان شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: احیای میدان امام علی (ع) به عنوان یک نمونه کار در کشور ما باید گسترش پیدا کند که این امر باعث خواهد شد چرخه اقتصادی به حرکت در آید و هم یک اثر فاخر برای مردم به وجود آید.

وی یادآور شد: امیدوار هستیم که شهرداری اصفهان با ادامه این روند و افتتاح پروژه‌های عظیم تاریخی ـ فرهنگی دیگر مسیر خدمت خود به مردم را با قوت ادامه دهند.

لاریجانی در ارتباط با معضل زاینده‌رود گفت: یکی از مظاهر زیبایی و حیات اصفهان وابسته به زاینده‌رود است و خشکی زاینده‌رود جدا از به وجود آمدن مشکلات زیاد برای کشاورزان چهره و سیمای شهر را هم خراب کرده است.

وی در ادامه از رایزنی‌ها و تشکیل جلسات متعدد کارشناسان و صاحبنظران برای حل مشکل آب زاینده‌رود خبر داد و اظهار داشت: چندین طرح برای احیای آب زاینده‌رود مدنظر و مطرح شده است که هزینه قابل توجه و زیادی نیاز دارد، امیدوار هستیم در دولتی که شعارش تدبیر است به بهترین نحو ممکن این معضل رفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه از اهمیت تقوا و اخلاق در وجود انسان‌ها و سیاستمداران گفت و بیان کرد: امام (ره) همواره تاکید می‌فرمودند «انسان‌ شدن مهم است» چنانچه تقوا و ایمان‌ در وجودها سرشار باشد دیگر شاهد تهمت‌ها، افتراءها و بهانه‌سازی‌ها نسبت به یکدیگر نیستیم.

وی تصریح کرد: تفکر عقلانی و علم‌محوری از مولفه‌های اسلامی است و اعتقاد بر این تفکر که از گهواره تا گور دانش بجوی یکی از مولفه‌های بنیادی اسلامی است.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: روی پای خود ایستادن ملتی بدون توجه به علم و دانش و حرکت روی مرزهای دانش میسر نخواهد بود.

وی بیان کرد: سنگ‌اندازی‌های دشمنان در امر انرژی هسته‌ای و صف‌آرایی جهان کفر و استکبار در مقابل نظام جمهوری اسلامی نشان از فاخر بودن و عظیم بودن حرکت نظام در امر انرژی هسته‌ای است.

انتهای پیام/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول