اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین روز از هفته دولت

بند گابیونی 420 متر‌مکعبی اناور خوسف افتتاح شد

در چهارمین روز از هفته دولت بند گابیونی اناور بخش مرکزی خوسف با اعتبار 420 میلیون‌ریال افتتاح شد.

بند گابیونی 420 متر‌مکعبی اناور خوسف افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، عبدالحسین یوسفی ظهر امروز در مراسم افتتاح بند گابیونی اناور بخش مرکزی خوسف، اظهار داشت: این بندهای گابیونی با گنجایش حجم مخزن حدود 420 متر مکعب رسوب ساخته شده است.

وی افزود: بند گابیونی روستای اناور با 420 میلیون ‌ریال از محل ستاد حوادث شهرستان خوسف تامین اعتبار شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خوسف هدف اصلی اجرای این طرح‌ها را کاهش سرعت جریان سیلاب عنوان کرد و گفت: افزایش زمان لازم برای نفوذ آب، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و قنوات زیردست و در نتیجه حفظ آب و خاک و افزایش پوشش گیاهی از دیگر اهداف اجرای پروژه‌های مذکور محسوب می‌شود.

یوسفی در ارتباط با بند گابیونی اذعان داشت: این‌گونه بندها در محل‌هایی که امکان مهار آب‌های سطحی و روان آب حاصل از بارندگی و ذوب برف‌ها وجود ندارد احداث می‌شود.

وی ادامه داد: در پایین دست و یا مجاورت این محل‌ها زمین‌های قابل کشت وجود دارد و به علت کم آبی و یا کم بازدهی اینگونه زمین‌ها در حال حاضر از بهره‌وری خوبی برخوردار نیستند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خوسف خاطر نشان کرد: با احداث بند گابیونی می‌توانیم قنات و یا چشمه‌هایی که برای آبیاری زمین‌های پایین دست استفاده می‌شود را از خشک شدن نجات دهیم.

یوسفی یادآور شد: با وجود این بندها در مناطق مختلف هم از هدر رفتن سیلاب‌های بهاری و هم از شسته شدن خاک‌های حاصلخیز که ارزش فراوانی دارند جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/69017/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول