اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیرجند خبر داد

تحصیل 1300 دانشجو در مرکز علمی کاربردی بیرجند

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیرجند گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 300 دانشجو در مرکز علمی کاربردی بیرجند مشغول تحصیل هستند.

تحصیل 1300 دانشجو در مرکز علمی کاربردی بیرجند

علیرضا معصومی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه علمی و کاربردی بیرجند در گروه‌های مختلف رایانه، حسابداری، حقوق، زبان، فنی و مهندسی دانشجو می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون این دانشگاه در حال ثبت‌نام دانشجویان جدید در سه رشته کاردانی امور فرهنگی، مترجمی زبان انگلیسی و حقوق ثبتی است، افزود: هر سه این کاردانی‌ها مربوط به نظام جامع مهارت و فناوری یعنی کاردانی حرفه‌ای مترجمی زبان انگلیسی، امور فرهنگی و حقوق ثبتی هستند.

تفاوت کاردانی حرفه‌ای جدید با کاردانی گذشته

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیرجند با اشاره به تفاوت کاردانی حرفه‌ای با کاردانی‌هایی که تاکنون آموزش داده شد، گفت: در کاردانی حرفه‌ای دروس خاصی از جمله دروس کاربینی و کارورزی آموزش داده می‌شود.

معصومی ادامه داد: در درس کاربینی شخص به مشاهده و جمع‌آوری تجربه‌های دیگران در محیط کار می‌پردازد و در پایان اطلاعات خود را ارائه می‌دهد و در کارورزی شخص به طور مستقیم در جریان کار قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: برای اینکه دانشجویان به آفت‌های روش کارورزی گذشته دچار نشوند تمهیداتی در نظر گرفته شده است که برای هر 15 دانشجو یک استاد در نظر گرفته شده است که موظف است حداقل هر 10 ساعت یک‌بار از آنها بازدید کند.

آشنایی دانشجویان با محیط کار در دروس کاربینی و کارورزی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیرجند هدف از آموزش دروس کاربینی و کارورزی را آشنایی دانشجویان با محیط کار دانست و متذکر شد: در این صورت دانشجویان با بازار کار و چالش‌های کاری آن حرفه آشنا می‌شوند.

معصومی با بیان اینکه نقطه ضعف دانشجویان این است که مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را ندارد، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به دنبال افزایش مهارت‌های دانشجویان برای ورود به بازار کار است.

وی اذعان داشت: طبق تحقیقی که توسط مرکز جامع علمی کاربردی انجام گرفته است 85 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های علمی کاربردی شاغل و دارای روحیه کارآفرینی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیرجند یادآور شد: در حال حاضر یک‌هزار و 300 دانشجو در مرکز علمی کاربردی بیرجند در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/69019/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول