اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد

برگزاری دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با 40 درصد تخفیف

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه رویکرد‌ فرهنگی جهاد شامل برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت است، گفت: این سازمان با توجه به نیازمندی‌های جامعه دوره‌های آموزشی کوتاه مدت با 40 درصد تخفیف را برگزار می‌کند.

برگزاری دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با 40 درصد تخفیف

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هادی زینی ملک‌آباد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جهاد دانشگاهی شکاف موجود بین جامعه و دانشگاه را پر می‌کند و اشتغالزایی را با توجه به نیاز‌های جامعه و پتانسیل بومی انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به سابقه جهاد دانشگاهی در خراسان جنوبی آشنایی با فعالیت‌ها و رویکرد‌های جهاد دانشگاهی بسیار کم است و در غالب افکار عمومی این سازمان به عنوان یک سازمان فرهنگی شناخته می‌شود.

جهاد دانشگاهی تنها یک سازمان فرهنگی نیست

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه این سازمان تنها یک سازمان فرهنگی نیست، متذکر شد: این سازمان در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی فعالیت انجام می‌دهد.

زینی‌ملک‌آباد اذعان داشت: تاکنون در حوزه فرهنگی مسابقات قرآنی و همایش‌هایی برگزار شده که این برنامه‌ها خیلی سطحی است و این برنامه‌ها باید به سمت فکر فرهنگی سوق داده شود.

وی با بیان اینکه رویکرد‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی شامل برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت است، اضافه کرد: این سازمان با توجه به نیازمندی‌های جامعه دوره‌های آموزشی کوتاه مدت با 40 درصد تخفیف را برگزار می‌کند.

فعالیت 14 پایگاه پژوهشی در خراسان جنوبی

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: ثبت‌نام این دوره‌ها از 20 مرداد ماه سال جاری آغاز می‌شود و شامل دوره‌های آموزشی زبان خارجی، رایانه، مدیریت و آشنایی با اصول بازاریابی است.

زینی‌ملک‌آباد با بیان اینکه 14 پایگاه پژوهشی در استان خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند، افزود: از سال 63 تاکنون فعالیت‌های قابل قبولی در حوزه پژوهشی انجام نشده است.

وی ادامه داد: باید یک تعامل بین جهاد دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی برقرار شود و مشخص شود که چه کارهای پژوهشی مورد نیاز استان است و پژوهش‌های بنیادی انجام شود و چون این کارهای پژوهشی زمان‌بر و توان‌سوز است تاکنون کار زیادی در این زمینه انجام نشده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های جهاد دانشگاهی اشتغال‌زایی است، گفت: فعالیت‌هایی که تاکنون برای اشتغال‌زایی انجام شده است آسیب‌شناسی نشده است و کار جهاد دانشگاهی همین آسیب‌شناسی است این سازمان سعی می‌کند اشتغالزایی را با توجه به نیاز‌ جامعه و ظرفیت بومی انجام دهد.

زینی ادامه داد: در همین راستا مراکز تخصصی از جمله مرکز تخصصی گیاهان دارویی تاسیس شده است و با توجه به پتانسیل سازمان در زمینه زعفران و معدن باید مرکز تخصصی زعفران و معدن تاسیس شود.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک سازمان نیمه دولتی است ولی ردیف بودجه خاصی ندارد، اضافه کرد: درآمد این سازمان بیشتر از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، مراکز علمی کاربردی و کارهای پژوهشی است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: فعالیت جدی که جهاد دانشگاهی در سال گذشته انجام داده است طرح پژوهشی بهزیستی بوده است.

انتهای پیام/69019/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول