اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد

هزینه‌کرد 100 میلیون تومانی مرکز تخصصی گیاهان دارویی خراسان جنوبی

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: تاکنون بالغ بر 100 میلیون تومان برای انجام زیرساخت‌های مرکز تخصصی گیاهان دارویی خراسان جنوبی هزینه شده است.

هزینه‌کرد 100 میلیون تومانی مرکز تخصصی گیاهان دارویی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هادی زینی ملک‌آباد ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: هم‌اکنون 14 پایگاه پژوهشی در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نیازمندی‌های جامعه را به پتانسیل بومی و منطقه‌ای برآورده می‌کند، متذکر شد: در حوزه پژوهشی با توجه به عنوان جهاد دانشگاهی باید استعدادهای پژوهشی از جمله هیئت علمی و دانشجویان در سطح استان شناخته شود و در مرحله بعد یک تعامل با دستگاهای اجرایی انجام شود که چه فعالیت‌های پژوهشی مورد نیاز استان است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: در این راستا یک سری فعالیت‌هایی با دانشگاه پیام‌نور انجام داده‌ایم و علاوه بر این مراکز خدمات تخصصی از جمله مرکز تخصصی گیاهان دارویی تاسیس شده است.

زینی با بیان اینکه 10 سال از تاسیس این مرکز می‌گذرد، ادامه داد: در سال 1382 استارت انجام این کار در زمینی به مساحت 14 هکتار در نزدیکی شهرستان خوسف زده شده است.

وی خاطر نشان کرد: این مرکز بدون هیچ بودجه‌ای به کمک دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی تاسیس شده است.

تسطیح چهار هکتار از مرکز تخصصی گیاهان دارویی

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون چهار هکتار از این مساحت تسطیح شده است، اضافه کرد: اطراف این زمین به طور کامل حفاظ کشیده شده و مجوز احداث چاه در این مرکز اخذ شده است.

زینی تصریح کرد: در ابتدای راه‌اندازی این مرکز قول‌های مساعدی از طرف بعضی دستگاه‌های اجرایی داده شد ولی به هیچ کدام از این قول‌ها عمل نشده است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل ما این است که تیم پژوهشی مستقر در این مرکز نداریم، اذعان داشت: در آینده باید لوله‌کشی این مرکز انجام شود و مکانی برای انجام فعالیت‌های پژوهشی در داخل آن احداث شود.

اشتغال‌زایی مهم‌ترین هدف مرکز تخصصی گیاهان دارویی

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 100 میلیون تومان برای زیرساخت‌های آن هزینه شده است، افزود: تاکنون 500 مقاله توسط این مرکز نوشته شده که به دلیل نبود بودجه منتشر نشده است.

زینی در ارتباط با خصوصی‌سازی این مرکز گفت: با توجه به اینکه یکی از هدف‌های مهم این مرکز اشتغالزایی است با خصوصی‌سازی آن دیگر به این هدف توجه نخواهد شد چون در کارهای مشارکتی اشتغال مد نظر قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه این مرکز یک مرکز اقتصادی نیست، متذکر شد: این مرکز یک مرکز آزمایشگاهی است که کار شناسایی گیاهان دارویی مناسب با آب و هوای استان را انجام می‌دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اذعان داشت: با توجه به ظرفیت‌های استان در زمینه زعفران و معدن، تاسیس مرکز تخصصی زعفران و معدن نیز در دستور کار جهاد دانشگاهی قرار دارد.

انتهای پیام/69019/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول