اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اعلام کرد

تولید پنج نوع کاتالیست در جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: پنج نوع کاتالیست در جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی تولید و به وزارت نفت نیز اعلام کردیم.

تولید پنج نوع کاتالیست در جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی

ولی عاقلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در سطح استانی و برای اینکه تحریم‌ها را دور بزنیم و به دلیل اینکه برخی از مواد اولیه که در وزارت نفت و برای شرکت نفت مورد استفاده قرار می‌گرفت همکاران پژوهشی ما اقداماتی را در این زمینه انجام دادند.

وی افزود: همکاران پژوهشی ما پنج نوع کاتالیست را در آزمایشگاه تولید کردند و به وزارت نفت اعلام آمادگی کردیم که برای اینکه خودکفا شویم می‌توانیم پنج نوع کاتالیست را در آذربایجان غربی تولید کنیم و در اختیار آنان قرار دهیم و امید است موافقت اولیه در این زمینه از طرف وزارت نفت انجام گرفته و ما در تولید آن نقش فعال داشته باشیم.

عاقلی یادآور شد: برخی از فعالیت‌هایی که قبلا در جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ثبت اختراع شده شامل تولید بیو اتانول از پسماندهای جامد کشاورزی، تولید نهال پایه کوتاه به روش کشت بافت برای نخستین بار در منطقه و بسیاری از فعالیت‌هایی که در سطح آزمایشگاهی توسط همکاران به دلیل دستیابی به فناوری‌های نوین در منطقه انجام شده و ما به آن دست پیدا کردیم.

وی افزود: این افتخارات حاصل تلاش فعالیت همکاران اعضای هیئت علمی و پژوهشگران جهادگر ما بوده است.

عاقلی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در سه حوزه پژوهشی، آموزشی و فرهنگی فعالیت‌هایی را دارد، ادامه داد: در حوزه فرهنگی خبرگزاری ایسنا با 6 هزار و 200 خبر تولیدی در سال گذشته داشته و خبرگزاری قرآنی با 3 هزار و 700 خبر تولیدی در حوزه‌های تخصصی قرآنی داشتیم و مرکز رفتار سنجی نیز 187 طرح رفتار سنجی برای دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان غربی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سه طرح بررسی هویت دینی و قومی جوانان استان آذربایجان غربی، طرح بررسی گرایش دانشجویان دانشگاه ارومیه به مطالعات غیر درسی و طرح بررسی روابط اجتماعی و تاثیر محیط دانشگاه بر مسائل فرهنگی دانشجویان از جمله اقدامات انجام شده در بخش فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی است.

عاقلی اعلام کرد: مرکز فعالیت‌های قرآنی با 15 برنامه در قالب جشنواره‌ها و نشست‌های تخصصی و سمینارها فعالیت‌هایی را در سطح دانشگاه‌های استان داشته و مرکز امام و انقلاب اسلامی نیز 9 برنامه داشته که در زمینه بررسی نقش مردم سالاری دینی در تحقق قیام کشورهای عربی و سمینار تخصصی مردم سالاری دینی و دموکراسی عربی بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اذعان کرد: مرکز گردشگری دانشجویان تا به امروز 119 اردو برگزار کرده که در طول سال گذشته 12 اردو برای یک هزار و 200 نفر از دانشجویان در سطح استان آذربایجان غربی برگزار کرده است.

انتهای پیام/61005/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول