اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب قاینات خبر داد

افزایش رضایت‌مندی مشترکان و کاهش زمان قطعی آب در قاین

مدیر امور آب و فاضلاب قاینات گفت: در سال‌های اخیر با اصلاح و نوسازی‌های انجام شده توانسته‌ایم تعداد حوادث و اتفاقات در شبکه‌ها را کاهش داده و این امر سبب افزایش رضایت‌مندی مشترکان و کاهش زمان قطعی آب در قاین شده است.

افزایش رضایت‌مندی مشترکان و کاهش زمان قطعی آب در قاین

علی صحراگرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: حدود 35 کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب قاین در سطح شهر در سه سال اخیر انجام شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز خط کلکتور اصلی جمع‌آوری فاضلاب شهرک‌های شمال شهر در شرف انجام است.

وقوع 324 مورد اتفاق انشعاب در آب و فاضلاب قاینات

مدیر امور آب و فاضلاب قاینات با بیان اینکه برای احداث تصفیه‌خانه در قاین تملک زمین انجام شده است، متذکر شد: برای مشارکت بخش خصوصی در ساخت و بهره‌برداری از آن در حال مذاکره هستیم که حمایت ارگان‌ها و مسئولین شهرستان و استان نیز در این امر می‌تواند راهگشا باشد.

صحراگرد از وقوع 324 مورد اتفاق انشعاب و 315 مورد اتفاق در شبکه‌های فرعی و اصلی این شهرستان در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر با اصلاح و نوسازی‌های انجام شده و همچنین فعالیت‌های مرتبط با مدیریت فشار در شبکه‌ها توانسته‌ایم تعداد حوادث و اتفاقات در شبکه‌ها را کاهش داده و این امر سبب افزایش رضایت‌مندی مشترکان و کاهش زمان قطعی آب شده است.

20 کیلومتر از شبکه‌های با قدمت بالای 45 سال خارج از مدار قرار گرفت

مدیر امور آب و فاضلاب قاینات اضافه کرد: طی سه سال گذشته با اصلاح شبکه‌های بافت قدیم شهر، 20 کیلومتر از شبکه‌ها با قدمت بالای 45 سال از مدار خارج شده است.

صحراگرد ادامه داد: با اصلاح شبکه‌های بافت قدیم شهر، قطع آب ناشی از ترکیدگی این شبکه‌ها را که در سالیان گذشته سبب قطع آب چندین ساعته مشترکان می‌شده هم‌اکنون به پایین‌ترین میزان ممکن رسیده است.

وی یادآور شد: آب ارزشمندترین کالای دنیاست. کالایی که نه تجدید می‌شود نه می‌شود تولیدش کرد بنابراین اهمیت آن با هیچ کالای ارزشمندی قابل مقایسه نیست، شاید بتوان ارزش آن را با عمر و جان انسان‌ها معادل دانست چرا که بدون آب زندگی و حیات معنایی ندارد.

اختصاص 93 درصد منابع زیرزمینی به کشاورزی

مدیر امور آب و فاضلاب قاینات اذعان داشت: برای حفظ منابع آب باید فکری جدی و اساسی کرد به ویژه در حوزه آب کشاورزی که بیش از 93 درصد منابع زیرزمینی را به خود اختصاص می‌دهد.

صحراگرد همه مردم را به صرفه‌جویی و تلاش در راستای حفظ منابع موجود که در آینده‌ای نه چندان دور از دست خواهد رفت، دعوت کرد.

انتهای پیام/69019/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول