اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار خراسان جنوبی خبر داد

حل مشکل آب در 2 روستای خراسان جنوبی تا دهه فجر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: تا دهه فجر امسال مشکل آب روستاهای رقویی و چهکندوک با همکاری فرمانداری و آبفار خراسان جنوبی رفع می‌شود.

حل مشکل آب در 2 روستای خراسان جنوبی تا دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر بسکابادی ظهر امروز در نشست خبری شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی عنوان کرد: سازمان‌های زیادی از جمله سازمان منابع طبیعی، محیط‌ زیست و غیره در حوزه آبخیز کشور دخالت دارند.

وی با بیان اینکه در بخش آب دو سازمان شامل سازمان آب و فاضلاب شهری برای تامین آب شهر‌ها و سازمان آب و فاضلاب روستایی برای تامین آب روستاها وجود دارد، اذعان داشت: آب و فاضلاب روستایی علاوه بر تامین آب مورد نیاز روستاییان وظیفه دیگری که شامل جمع‌آوری و دفع فاضلاب روستاها است را بر عهده دارد.

مهاجرت و حاشیه‌نشینی علت اصلی کمبود آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: در روستاهای اطراف شهر بیرجند و طبس با کمبود آب مواجه هستیم که سبب مهاجرت زیاد افراد و پدیده حاشیه‌نشینی شده است.

بسکابادی با بیان اینکه شهر بیرجند در دامنه کوه‌ باقران قرار دارد، تصریح کرد: بعضی از افراد ثروتمند در روستاهای خوش‌ آب و هوای این مناطق خانه‌های ییلاقی درست کرده و ساکنان این روستاها در فصل تابستان با کمبود آب مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: برای رفع این معضل خط انتقال آب از دشت علی‌آباد به سمت روستاهای این مناطق به صورت دو خطه اجرا شده است.

قیمت کم آب سبب مصرف زیاد آب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی از مصرف زیاد آب در منطقه نوفرست، بهدان و چهکندوک خبر داد و افزود: علت اصلی این امر قیمت کم آب‌بها است که باید فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود.

این مسئول با بیان اینکه مشکل کمبود آب در روستاهای رقویی و چهکندوک با توافقی که با فرمانداری صورت گرفته تا دهه فجر امسال حل می‌شود، یادآور شد: برداشت آب از منابع جنوب شهر بیرجند از طرف فرمانداری صادر شده و برای اجرای این پروژه آبرسانی 5 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: جمعیت در مجتمع امیرآباد، حاجی‌آباد و چهکند در حال انفجار است که با کمبود آب مواجه هستند.

محدوده شهر برای ارائه خدمات زیربنایی مشخص شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای رفع مشکل در این مناطق در مصوبه سفر چهارم هیئت دولت طرح جامع شهر بسته شد، اذعان داشت: سازمان‌های زیر ساخت با اجرای این طرح محدوده شهر را مشخص می‌کنند تا بتوانند خدمات زیربنایی را اجرا کنند.

بسکابادی خاطر نشان کرد: چهار عامل مشکل کمبود آب را در روستاها تشدید می‌کند که شامل ساخت و ساز بی‌رویه، انشعابات غیرمجاز، استفاده از آب برای ساخت و ساز، شبکه فرسوده و هدررفت آب است.

انتهای پیام/69021/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول