اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب بشرویه:

نخاب با کیفیت‌ترین مخازن آبی خراسان جنوبی را کسب کرد

مدیرامور آب و فاضلاب بشرویه با بیان اینکه نخاب از با کیفیت‌ترین مخازن آبی خراسان جنوبی برخوردار است، گفت: آب این منطقه دارای درصد شوری بسیار پایینی است.

نخاب با کیفیت‌ترین مخازن آبی خراسان جنوبی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی امور آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی،  محمدحسین بیزادی‌زاده در جلسه بازدید مسئولان تاسیسات آب بشرویه، اظهار داشت: بیش از 7300 مشترک آب در این شهرستان وجود دارند.

وی افزود: آب شرب بشرویه از دو منطقه نخاب و گزواز تامین می‌شود که در این دو منطقه پنج حلقه چاه حفر شده و این چاه‌ها قابلیت تولید 130 لیتر آب در ثانیه را دارند.

این مسئول تصریح کرد: آب حاصل از این چاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها با 40 کیلومتر خط انتقال برای مصرف شهروندان منتقل می‌شود.

بیزادی‌زاده منطقه نخاب را از با کیفیت‌ترین مخازن آبی خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: آب این منطقه دارای درصد شوری بسیار پایینی است و توجه داشتن به این موضوع لزوم صرفه‌جویی و جلوگیری از هدر رفتن منابع ارزشمند آب‌های زیر زمینی را بیشتر مشخص می‌سازد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شهرستان بشرویه با مشکل کمبود مخزن مواجه بوده، یادآور شد: با احداث مخزن 3 هزار متر مکعبی میزان آب ذخیره شده در مخازن بشرویه به 6 هزار متر مکعب افزایش یافته است.

مدیر امور آب و فاضلاب بشرویه، آب سالم را زیربنای سلامتی و حیات دانست و اذعان داشت: باید فرهنگ صحیح استفاده از آب را بیاموزیم و آن را به دیگران نیز آموزش دهیم.

انتهای پیام/69017/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول