اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی:

انتقال آب از دشت مختاران به بیرجند پیگیری می‌شود/ حفر 7 حلقه چاه جدید

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: انتقال آب از دشت مختاران به بیرجند پیگیری می‌شود و همچنین هفت حلقه چاه جدید در استان در صورت صدور مجوز حفر می‌شود.

انتقال آب از دشت مختاران به بیرجند پیگیری می‌شود/ حفر 7 حلقه چاه جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، ستاد خشکسالی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با حضور اعضای این ستاد و معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان تشکیل شد تا آخرین وضعیت منابع تامین آب استان مورد بررسی و در مورد مناطقی که با مشکلات تامین آب مواجه است تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.

مهدی جهان‌طلب با اشاره به گرم شدن هوا و افزایش مصرف آب عنوان کرد: برای حل مشکل تأمین آب بیرجند در کوتاه مدت به ویژه برای تابستان در صورتی که اقداماتی نظیر کف‌شکنی و جا‌به‌جایی تأثیری در دبی چاه نداشته باشد، نیاز است که شرکت آب منطقه‌ای نسبت به اصلاح دبی در پروانه بهره‌برداری به ازای صدور مجوز حفر چاه جدید در دشت‌های بیرجند به شرکت آب و فاضلاب اقدام کند.

وی افزود: همچنین لازم است منابع سایر دستگاه‌ها مثل شهرداری و بنگاه آب‌لوله برای مواقع بحران توسط شرکت آب‌ و فاضلاب شناسایی و بهره‌برداری شود و مجوز لازم توسط آب منطقه‌ای ارائه شود.

معاون بهره‌‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به طرح انتقال آب از دشت مختاران و سایر حوزه‌های آبریز توسط شرکت آب منطقه‌ای استان برای تأمین آب بیرجند در میان مدت و بلند مدت اشاره کرد و افزود: گزارش پیشرفت این طرح باید به آبفای کشور ارائه شود.

جهان‌طلب به صدور یک مجوز حفر چاه جدید در دشت رکات و شهرک فرهیختگان بیرجند اشاره کرد و اذعان داشت: این مجموعه نسبت به حفاری، تجهیز و بهره‌برداری از این چاه‌‌ها اقدام می‌کند.

این مسئول از انجام مطالعات آبرسانی به محمدشهر خبر داد و یادآور شد: از هم‌اکنون باید پیش‌بینی لازم برای تامین آب شهرهای محمدشهر، حاجی‌آباد، زهان، اسفدن و نیمبلوک از سوی آب منطقه‌ای صورت گرفته و مجوز حفاری برای آب و فاضلاب صورت گیرد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی متذکر شد: انتقال آب از دشت مختاران به بیرجند پیگیری می‌شود و همچنین هفت حلقه چاه جدید در استان در صورت صدور مجوز حفر می‌شود. 

جهان‌طلب در مورد صرفه‌جویی در آب شرب و پروژه جداسازی انشعابات فضای سبز خاطر نشان کرد: با توجه به قیمت پایین آب و عدم رغبت شهرداری‌ها برای اجرای طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب و عدم استفاده از شبکه‌های آبیاری فضای سبز، موضوع افزایش تعرفه فضای سبز پیگیری شود.

انتهای پیام/69017/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول