اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد

حمایت از مددجویان با پرداخت سرمایه کار/کمک به سه دهک پایین برای تامین شهریه مهدها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره حمایت از مددجویان با پرداخت سرمایه کار گفت: در سطح استان 150 روستا مهد مشغول فعالیت هستند که سعی داریم از این مجموعه‌ها در حد توان خود حمایت کنیم.

حمایت از مددجویان با پرداخت سرمایه کار/کمک به سه دهک پایین برای تامین شهریه مهدها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان عصر امروز در جلسه معاونان بهزیستی اردبیل اظهار داشت:‌ در کنار این تعداد مهد، حدود 105 مهد در مناطق شهری وجود دارد که در مجموع در سطح استان 255 مهد شهری و روستا مهد مشغول فعالیت هستند.

وی به پوشش ضروری و مورد نیاز این مهدها و ارائه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: بیش از هفت هزار و 736 کودک در این مراکز پذیرش شدند و مشغول دریافت خدمات مختلف از این مجموعه هستند.

احمدیان تصریح کرد: ‌در این مهدها با حضور کارشناسان مجرب سعی می‌شود به کودکان مهارت‌های مختلف قبل از ورود به دبستان آموزش داده شود تا پایه‌های شخصیتی کودکان مطلوب و مناسب شکل گرفته و آنها بتوانند روز به روز در امور مربوط به خودشان موفق عمل کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: آنچه در این مهدها اساسی به نظر می‌رسد، جلوگیری از برخی برخوردها، نگرش‌ها و برنامه‌ریزی‌های سلیقه‌ای است که در سال‌های اخیر سعی کردیم برای تربیت نوآموزان و نونهالان برنامه‌های آموزشی یکسانی را تدارک دیده و در قالب 10 جلد کتاب این اهداف و برنامه‌ریزی‌ها را در قالب قصه، داستان، ‌ادبیات، شعر و مسائل آموزشی و تربیتی در اختیار مربیان قرار دهیم تا از این طریق بتوانند از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

وی از ارائه یک وعده غذای گرم در مناطق محروم به نونهالان حاضر در مهدها خبر داد و اضافه کرد: ‌یکی از رویکردهای اصلی در این زمینه جلوگیری از سوء تغذیه‌ است که واقعاً آزاردهنده به نظر می‌رسد که سعی داریم با ارائه این غذاها و ارائه تغذیه مناسب بخشی از نارسایی‌ها را در این زمینه از بین ببریم.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه بیان کرد: مسئولان و دولتمردان نیز سعی می‌کنند در تأمین بخشی از شهریه سه دهک پایین جامعه برای حضور فرزندان آنها در مهدها تلاش‌ها و پیگیری‌های لازم را انجام دهند که در این زمینه به نظر می‌رسد اهداف و برنامه‌ها بیش از هر زمان دیگر عینیت یافته و تحقق پیدا کند.

احمدیان در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه در حمایت از مددجویان بهزیستی سعی داریم با پرداخت تسهیلات و سرمایه کار این مددجویان حمایت لازم از آنها در رسیدن به مرز خودکفایی را انجام دهیم، ادامه داد: تاکنون بیش از صدها نفر از مددجویان تحت پوشش سرمایه کار خود را از این مجموعه دریافت کردند تا با مطالعه و بررسی توانمندی‌های فردی و زمینه شغلی فرصتی ایجاد شود تا کارها به نحوه مطلوب صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه کمک به توانمندسازی افراد زیر پوشش از سیاست‌های بهزیستی است، گفت: کمک سرمایه‌ای برای آغاز شغل جدید یا توسعه مشاغل دیگر می‌تواند زمینه این توانمندسازی و رسیدن به مرز خودکفایی را بهتر و شایسته فراهم آورد.

احمدیان با اعلام اینکه بیش از سه هزار و 400 خانوار تحت پوشش این نهاد بوده و ما در سال گذشته تلاش کردیم تا بیش از 300 نفر سهم بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی را پرداخت کنیم، افزود: 23 درصد سهم بیمه به حساب کارفرما واریز شده است.

وی در پایان سخنان خود از معرفی مددجویان برای بهره‌مندی از کلاس‌های آموزشی و حرفه‌آموزی خبر داد و تصریح کرد: بیش از 120 نفر با هدف ارتقای شغلی و توانمندسازی حرفه‌ای برای حضور در دوره‌های مهارت آموزشی فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

انتهای پیام/62003/غ40/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول