اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان:

آموزش صحیح تغذیه با شیر مادر را ادامه می‌دهیم

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: آموزش صحیح تغذیه با شیر مادر را تنها به هفته‌ای که به این موضوع نامگذاری شده، اختصاص نداده و این آموزش‌ها را ادامه می‌دهیم.

آموزش صحیح تغذیه با شیر مادر را ادامه می‌دهیم

محمد اسماعیل مطلق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: 50 درصد کودکان صفر تا 6 ماهه به تنهایی از شیر مادر استفاده نمی‌کنند و از این نعمت محروم هستند.

وی با بیان اینکه شاخص دو سال دوران شیردهی نیز کاهش یافته است، اضافه کرد: تأثیر شیر مادر در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روده‌ای و گوارشی نظیر اسهال، کاهش سرطان‌ها در بزرگسالی، کاهش بیماری‌های روحی و روانی و کاهش بیماری‌های اسکلتی و عضلانی قابل توجه است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اهمیت استفاده از شیر مادر افزود: تحقیقات نشان داده که کودکانی که از شیر مادر استفاده می‌کنند 40 درصد کمتر از سایر کودکان دچار لکنت زبان می‌شوند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم و نحوه شیردهی نباید تنها به هفته شیر مادر ختم شده و این آموزش‌ها باید به شکل مستمر و دائمی توسط مدرسان این موضوع در کشور و به خصوص حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داشته باشد و ما نیز این آموزش‌ها را ادامه می‌دهیم.

مطلق در پایان عنوان کرد: باید فرهنگ غلط در خصوص استفاده از تغذیه با شیر مادر را در خانواده‌ها از بین برده و آموزش‌های جدید را بر مبنای اصول بهداشتی در این زمینه جایگزین روش‌های قبلی کنیم.

انتهای پیام/72001/ذ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول