اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح مصون‌سازی کودکان از اعتیاد

1070 نفر در مهدهای کودک زیر پوشش بهزیستی قاینات هستند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قاینات گفت: در طرح مصون‌سازی کودکان در مهدهای کودک تعداد 9 مهد با یک‌هزار و 70 نفر زیر پوشش دفتر پیشگیری از اعتیاد بهزیستی هستند.

1070 نفر در مهدهای کودک زیر پوشش بهزیستی قاینات هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد خزاعی صبح امروز در جمع مسئولان اجرایی قاینات اظهار داشت: در سال گذشته کمک‌هزینه حق پرستاری به 12 معلول ضایعه نخاعی و پنج معلول جسمی ذهنی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تعداد 61 مددجو از خدمات رایگان انشعاب آب و برق در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قاینات افزود: تعداد 62 مددجو از جبران هزینه‌های خدمات تشخیصی درمانی و دوران بستری در بیمارستان از طریق بیمه مکمل درمان معلولان بهره‌مند شده‌اند.

خزاعی برگزاری کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت به طور معمول هر دو هفته یکبار و بررسی 338 پرونده، نگهداری و توانبخشی 14 سالمند در بخش شبانه‌روزی و 30 سالمند در بخش مراقبت در مرکز گوهر را از اقدامات واحد توانبخشی طی سال گذشته برشمرد.

وی از نگهداری و توانبخشی 38 معلول کم‌توان ذهنی در مرکز توانبخشی کم‌توانان ذهنی نشاط خبر داد و گفت: آموزش و توانبخشی 10 معلول ذهنی و جسمی در مرکز روزانه کوشا انجام شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قاینات اذعان داشت: آموزش در خانواده، خارج از خانواده، ارجاع و هزینه درمان به 534 نفر از مددجویان زیر پوشش حمایت برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه انجام شده است.

خزاعی از توزیع بن‌کارت غیر نقدی به خانواده‌های تحت حمایت مستمری‌بگیر و غیر مستمری‌بگیر خبر داد و اضافه کرد: نمایشگاه دستاوردهای معلولان در روز جهانی معلولان نیز برگزار شده است.

وی با بیان اینکه 830 معلول با درجه معلولیت متوسط به بالا از خدمات بیمه مکمل بهره‌مند شده‌اند، یادآور شد: همچنین به 57 نفر از معلولان کمک موردی اعطا شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قاینات از بهره‌مندی 24 خانواده از مشاوره و آموزش‌های کلینیک فیزیوتراپی خبر داد و تصریح کرد: حدود 135 نفر از معلولان واجد شرایط از خدمات فیزیوتراپی کلینیک فیزیوتراپی فجر بهره‌مند شده‌اند.

خزاعی ادامه داد: همچنین حدود 213 نفر از خدمات کلنیک شنوایی سنجی اداره بهزیستی بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 15 جلسه کمیته توانبخشی برگزار و حدود 100 پرونده در این کمیته  تشکیل شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قاینات از بهره‌مندی 309 مددجو از خدمات مستمری خبر داد و گفت: افراد متقاضی و واجد شرایط دریافت وام خود اشتغالی و مشاغل خانگی به واحد مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی شهرستان معرفی شده‌اند.

خزاعی از مواد مخدر به عنوان یک مسئله و مشکل اجتماعی نام برد و تصریح کرد: این آسیب اجتماعی روانی تعداد زیادی از مردم را درگیر نموده است و خانواده‌های زیادی را تحت تاثیر قرار داده است و بطور روزافزونی در حال تعامل با سایر آسیب‌های اجتماعی و تبدیل شدن به یک تهدید جدی و بحران اساسی است.

وی اذعان داشت: در طرح مصون‌سازی کودکان در مهدهای کودک تعداد 9 مهد با یک‌هزار و 70 نفر زیر پوشش دفتر پیشگیری از اعتیاد هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قاینات با اشاره به جمعیت زیر پوشش اجتماع‌محور محلات، گفت: تعداد پنج محله با 6 هزار و 200 نفر تحت حمایت بهزیستی هستند.

خزاعی ادامه داد: در جمعیت زیر پوشش اجتماع‌محور مبلغ 151 میلیون و 950 هزار ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/69013/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول