اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد

آغاز روز جهانی شیر مادر با شعار حمایت از تغذیه و شیر مادر، همراه مادر

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت گفت: امسال روز جهانی شیر مادر با شعار حمایت از تغذیه و شیر مادر همراه مادر آغاز شد.

آغاز روز جهانی شیر مادر با شعار حمایت از تغذیه و شیر مادر، همراه مادر

پژمان عقدک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سوال که چرا این روز را بنام روز جهانی شیر مادر نام گذاری کردند، اظهار کرد: در دنیا مادرانی که مهارت و توانایی شیر دادن به کودکان خود را داشتند و فواید شیر مادر را در کودکان خود متوجه شده بودند بر آن آمدند که از شیر مادر حمایت کنند و سازمان بهداشت جهانی چون از فواید شیر مادر اطلاعات کافی را بدست آورد از 10 تا 16مردادماه را بنام روز جهانی شیر مادر نام گذاری کرد که این روز 57 ساله شد.

وی در ادامه در مورد فواید شیر مادر افزود: شیر مادر کودک را از ابتلا به بیماری‌های تنفسی، مرگ و میر، کاهش داده و ضریب هوشی کودکان را بالا برده و روابط عاطفی آنها را نسبت به خانواده زیاد می‌کند و سبب می‌شود این کودکان در دوران نوجوانی کمتر از خانواده بریده شوند.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت علوم پزشکی اصفهان شیر دادن برای مادران را مفید اعلام کرد و افزود: شیر دادن برای مادران هم از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا شیر دادن سبب می‌شود مادران زودتر به وزن طبیعی خود برگردند و رحم مادر را زودتر به حالت طبیعی برگرداند و از خون ریزی‌های بعد از زایمان جلوگیری و افسردگی بعد از زایمان را کنترل می‌کند.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه در جریان چه بیماری‌هایی بهتر است مادر از شیر دادن به فرزندش پرهیز کند، ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت خبر داد کمتر از 5 درصد مادران می‌توانند از شیر دادن به کودکان جلوگیری کنند، مادرانی که در آنها ساختار شیر دهندگی وجود ندارد و دچار بیماری‌های عفونی مانند سیل، ایدز و مادرانی که داروهای ضد سرطانی و شیمی درمانی استفاده کنند.

عقدک در ادامه بیان کرد: هر سال سازمان بهداشت جهانی شعاری را در این ورد بیان می‌کند که شعار امسال سازمان جهانی حمایت از تغذیه و شیر مادر همراه مادر است و در اصل همراهی و حمایت مادر سبب می‌شود که تغذیه با شیر مادر اتفاق بیفتد و مادران فرزندان خود را با شیر خودشان تغذیه کنند.

انتهای پیام/2301/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول