اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بهزیستی استان مرکزی خبر داد

برگزاری مراسم نمادین افطاری در مهد‌های کودک‌ اراک

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی از برگزاری مراسم نمادین افطاری با حضور اولیای کودکان مهدهای کودک زیرپوشش بهزیستی استان خبر داد.

برگزاری مراسم نمادین افطاری در مهد‌های کودک‌ اراک

آذردخت همتا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: با توجه به اینکه کودکان امروز، آینده‌سازان فردا خواهند بود، آنان بیش از هر زمان دیگر آماده پذیرش آداب و رفتارهای مطلوب هستند.

وی تصریح کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های مهدهای کودک با تاثیرپذیری از رویکرد الهی در مسیر تعریف کردن رابطه کودک متناسب با درک ظرفیت سنی در چهار‌چوب ارتباط با خود، ارتباط با خدا، ارتباط با جامعه و ارتباط با نظام آفرینش تنظیم می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه بهترین دوران برای یادگیری و انس قلبی با تعالیم مذهبی کودکی است، ادامه داد: جذب و جلب کودکان به سوی یادگیری و انس با دین ضامن سلامت و عامل جلوگیری از آسیب‌پذیری جامعه فردا است، پس می‌توان به جرأت گفت آموزش صحیح دینی و هدایت آگاهانه و مسئولانه کودکان و نوجوانان امروز پایه‌گذار ثبات، پیشرفت و حفظ و پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردها خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: در این راستا ضمن اجرای محتوای آموزشی دینی و مذهبی در مهدهای کودک و ابلاغ کتب محتوای آموزشی به این مراکز و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در این زمینه برای کارکنان مهدهای کودک همه ساله در این مراکز در ایام گرانقدر و پر برکت ماه رمضان برنامه‌های مختلفی به اجرا در می‌آید که از جمله آنها برگزاری مراسم نمادین افطاری با حضور اولیای کودکان است.

همتا افزود: کودکان در این مراسم با روزه‌داری و مراسم این ایام همچون خوردن سحری، برگزاری نمازها و آداب روزه‌داری، افطار و ... آشنا می‌شوند و یک روز را (البته به صورت کله‌گنجشکی) روزه می‌گیرند و بر سر یک سفره با افطاری مختصر روزه خود را باز می‌کنند.

وی گفت: این مراسم امروز نیز در تعدادی از مهدهای کودک زیرپوشش بهزیستی استان به اجرا درآمد؛ البته تفاوت این مراسم با سایر برنامه‌ها حضور تعدادی از کودکان بی‌سرپرست زیر سن دبستان مراکز شبه خانواده بهزیستی در کنار سایر کودکان مهدهای کودک بود.

انتهای پیام/87012/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول