اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لیگ برتر فوتبال

فولاد روی ریل صدرنشینی / شوک استقلال صنعتی در اهواز

در هفته پنجم لیگ برتر با صدرنشینی فولاد و شوک استقلال صنعتی خوزستان به پایان رسید.

فولاد روی ریل صدرنشینی / شوک استقلال صنعتی در اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری دیدارهایی در شهرهای مختلف کشور پیگیری شد.

دیدارهای این هفته که با نتایج بعضاً جالب و دور ا انتظار نیز همراه بود که از جمله آنها می‌توان به شکست دو بر یک سپاهان در برابر فجر شیراز که تا پایان هفته چهارم بدون امتیاز در قعر جدول بود، تساوی خانگی تراکتورسازی در برابر مس در تبریز و پیروزی پرسپولیس 10 نفره در برابر ملوان اشاره کرد.

در رقابت‌های این هفته نمایندگان خوزستان نتایج متفاوتی را کسب کردند چرا که فولاد در بازی خارج از خانه پیروز شد و استقلال خوزستان در خانه متحمل شکستی سنگین شد.

* فولاد روی ریل صدرنشینی

در یکی از بازی‌های حساس هفته پنجم و در ورزشگاه تختی تهران تیم فولاد خوزستان میهمان راه‌آهن بود.

سرخ‌‌پوشان اهوازی که تا پایان هفته چهارم صدرنشین لیگ برتر بودند با توجه به پیروزی استقلال در برابر داماش در رشت به سه امتیاز این دیدار خارج از خانه برای بازپس‌گیری صدرنشینی نیاز داشتند.

این تیم که در چهار هفته آغازین فصل سه برد و یک شکست در کارنامه داشت به دنبال کسب چهارمین برد پیاپی خود در این هفته از رقابت‌ها بود.

شاگردان حسین فرکی که امسال تیم خود را برای نبرد در سه جبهه لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کنند تاکنون نتایج قابل قبولی را در لیگ برتر کسب کرده است.

فولادی‌ها در این دیدار با ارائه یک بازی منطقی نیمه اول را با تساوی بدون گل به پایان رساندند و در نیمه دوم از روی یک ضربه پنالتی که توسط لوسیانوپریرای برزیلی به ثمر رسید به گل برتری دست یافتند و تا انتهای بازی نیز نتیجه را حفظ کردند.

سرخ‌پوشان اهوازی با این برد که در برابر لوکوموتیورانان کسب کردند همچنان روی ریل صدرنشینی باقی ماندند.

اما راه‌آهن که تا پیش از این دیدار با پنج امتیاز در میانه جدول قرار داشت به دنبال کسب امتیازات این دیدار خانگی برای بهبود جایگاه خود بود.

شاگردان منصور ابراهیم‌زاده هر چند در این مسابقه بازی روبه‌جلویی از خود به نمایش گذاشتند اما موفق به گشودن دروازه حریف نشدند تا در نهایت در دیدار خانگی شکست را پذیرا شوند.

در پایان هفته پنجم فصل سیزدهم لیگ برتر تیم فولاد خوزستان با 12 امتیاز در صدر قرار دارد و راه‌آهن نیز با پنج امتیاز در رده نهم است.

در هفته ششم رقابت‌ها تیم تیم فولاد در داربی خوزستان میزبان استقلال خوزستان است و راه‌آهن نیز در برابر استقلال تهران قرار می‌گیرد.

دیدارهای این هفته در روزهای جمعه و یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

* شوک استقلال صنعتی در اهواز

اما در دیگر دیدار برگزار شده این هفته نماینده دوم خوزستان استقلال صنعتی در اهواز در برابر نفت تهران متحمل شکست سنگین شد.

استقلال صنعتی که فصل جدید لیگ برتر با پیروزی آغاز کرده بود در ادامه نتوانست نتایج قابل قبولی را کسب کند و در بازی برابر نفت تهران در اندیشه جبران شکست هفته چهارم در برابر ملوان در انزلی بود.

شاگردان عبدالله ویسی در این مسابقه دچار شوک شدند و  در 16 دقیقه سه بار دروازه خود را باز شده دیدند.

ابتدا مهرداد اولادی روی اشتباه مسلم مدافعان و دروازه‌بان استقلال صنعتی به راحتی دروازه این تیم را در دقیقه 10 گشود و سپس رضا نوروزی در دقایق 12 و 16 بر روی تعلل مدافعان و ضعف دروازه‌بان استقلال صنعتی دو بار دیگر موفق به گلزنی شد تا نفتی‌ها بازی را طوفانی آغاز کنند.

در ادامه  و از میانه‌های نیمه نخست تیم استقلال صنعتی کمی به خود آمد و  بازی روبه‌جلویی را انجام داد و سرانجام در دقایق پایانی این نیمه توسط ایمان مبعلی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد.

در ادامه و در نیمه دوم آبی‌های خوزستان برای جبران دو گل عقب‌افتادگی خود تلاش بسیاری را انجام و پس از دست دادن چند موقعیت بالاخره در دقیقه 71  توسط ایمان مبعلی به گل دوم نیز دست یافتند تا امیدها برای بازگشت نتیجه برای این تیم زنده‌تر شود.

در دقایق پایانی و در حالی که استقلال صنعتی برای فرار از شکست خانگی سراپا حمله بود و فشار زیادی را روی دروازه نفت تهران ایجاد کرده بود بار دیگر روی ضعف مفرط دروازه‌بان دروازه خود را باز شده دید تا این دیدار با نتیجه چهار بر دو به سود نفتی‌ها به پایان برسد.

این شکست خانگی برای آبی‌های خوزستانی چندان بی‌حاشیه نبود و تماشاگران این تیم در دقایق پایانی لب به  اعتراض به کادر فنی گشودند تا عبدالله ویسی زنگ خطر را احساس کند.

اما نفت تهران که با یحیی گل‌محمدی تا پیش از این دیدار هفت امتیازی بود تصور کسب این پیروزی پرگل و البته کم دردسر را در اهواز نمی‌کرد اما روی ضعف خط  دفاع و به ویژه دروازه‌بان استقلال صنعتی نفتی‌ها چهار بار موفق به گلزنی شدند با نتیجه‌ای بسیار خوب اهواز را ترک کردند.

در پایان هفته پنجم استقلال صنعتی با پنج امتیاز در رده دهم جای دارد و  نفت تهران نیز با 10 امتیاز سوم است.

انتهای پیام/72008/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول