اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر اردبیل:

بی‌توجهی به مدیریت واحد شهری همچنان آزاردهنده است

سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: تحقق نیافتن مدیریت واحد شهری همچنان آزاردهنده است و این امر بزرگ‌ترین لطمه و صدمه را به فعالیت‌های شورا و شهرداری وارد کرده است.

بی‌توجهی به مدیریت واحد شهری همچنان آزاردهنده است

سالار شاکر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: در برنامه سال 92 شورای شهر و شهرداری شاخص‌های مهمی برای پیشبرد امور تعریف شده بود که اولین اولویت حرکت به سمت کارهای زیربنایی و اساسی بوده که تکمیل پروژه‌ها و تحویل سریع آن به مردم جز تاکیدات اعضای شورای شهر بوده است.

وی تصریح کرد: از این اقدامات زیربنایی می‌توان آسفالت‌ریزی، جدول‌گذاری، توسعه فضای سبز و کارهای متعدد عمرانی را نام برد که به حمدالله نسبت به سال گذشته در این پنج ماه فعالیت‌ها با شتاب بیشتر صورت گرفته و همراه بوده است.

شاکر خاطر نشان کرد: واقعیت آن است که این حرکت‌ها در دو سال اخیر و با حضور صدیف بدری شهردار اردبیل شتاب و قوت بیشتر گرفته که قطعاً در این زمینه تعامل اعضای شورای شهر و مجموعه زحمتکش شهرداری نباید مورد تردید قرار گرفته و یا مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر اردبیل اضافه کرد: تدبیر شورای شهر تعامل و مساعدت لازم و انجام کارها براساس نگرش‌های مهندسی و آینده‌محورانه بوده و موفق شدیم یک سری از مطالبات به حق مردم را در بخش‌های عمرانی، خدمات شهری و فرهنگی در این مدت پاسخگو باشیم.

وی با قدردانی از اکبر نیکزاد استاندار اردبیل در ایجاد تعامل سازنده بین دستگاه‌های اجرایی در کمک به شهرداری و شورای شهر بیان کرد: شورا به عنوان یک نهاد مردمی قدردان این تلاش‌ها و زحمات پیگیرانه است و جا دارد که در این جا از همکاری‌ها و مساعدت‌هایی که مسئول ارشد استان و دیگر دستگاه‌ها داشتند، قدردانی کنیم که این خود سبب شده تا شورا و شهرداری بیشتر در خدمت‌ شهر و شهروندان دارالارشاد و حسینی اردبیل باشد.

افزایش 20 هزار تنی آسفالت نسبت به سال گذشته

منتخب شورای چهارم در ادامه سخنان خود یادآور شد:‌ یکی از شاخص‌های عملکرد شهرداری بحث آسفالت‌ریزی است که میزان آسفالت‌ریزی در ماه‌های اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 هزار تن افزایش یافته است.

شاکر ادامه داد: ‌امیدواریم رکورد تولید و پخش آسفالت از مرز 230 هزار تن تولید سال گذشته بگذرد و بتوانیم در حرکتی مثبت و سازنده هم در ترمیم جداول، جوب‌ها و هم توسعه آسفالت‌ریزی موفق عمل کنیم.

وی از اقدامات فرهنگی شهرداری نیز به گوشه‌هایی اشاره کرد و گفت:‌ فردا با حضور مسئولان استانی پروژه بزرگ تفریحی،‌ گردشگری تیراژه در اردبیل کلنگ‌زنی می‌شود که احداث این مجموعه‌ها با حضور سرمایه‌گذاران داخلی می‌تواند چهره شهر را عوض کند.

شاکر افزود: انصافاً در یک سال اخیر با حضور استاندار پرتلاش و اشرافیتی که خود او به معضلات و مشکلات شهری دارد، موفق شدیم به شکل مستقیم و غیرمستقیم با کمک‌هایی که به شهرداری شده است اهداف و برنامه‌هایمان را محقق کنیم.

وی تصریح کرد:‌ در این زمینه ما با دستگاه‌های اجرایی مختلف به هماهنگی رسیده و به مشکل خاصی بر نخوردیم و سعی کردیم با همکاری و تعامل دستگاه‌های دیگر اهداف و برنامه‌هایمان را جامه عمل بپوشانیم.

عملکرد شهرداری ویترین عملکرد تمام دستگاه‌های اجرایی است

این عضو شورای شهر اردبیل خاطر نشان کرد: بنده اعضای شورای شهر چهارم اردبیل را انسان‌های صادق، کوشا و دارای تفکر و ایده‌های بلند می‌دانم و امیدوارم با آغاز فعالیت دور چهارم شورا در یک نقطه همدلی و همفکری بتوانیم میدان عمل گسترده و فراخی را باز کنیم.

شاکر اضافه کرد: دغدغه اکثر منتخبان شورای چهارم رسیدن شورا به جایگاه واقعی و انجام مطالبات به حق مردم و تأمین نظر مثبت هموطنان است که امیدواریم اعضای کوشای شورای چهارم بتوانند در این زمینه شایسته عمل کنند.

سخنگوی شورای شهر اردبیل عملکرد شهرداری را ویترین عملکرد تمام دستگاه‌های اجرایی برشمرد و بیان کرد: بنده این عملکرد را در شش سال اخیر مثبت، سازنده و رو به جلو ارزیابی می‌کنم و صادقانه می‌گویم که شورا در این شش سال همراه و همقدم صدیق شهرداری و پرسنل زحمتکش آن بوده است.

وی یادآور شد: طبیعی است که برخی ضعف‌ها و نقص‌ها را نیز شاهد و ناظر باشیم اما سعی بر این بوده که این ضعف‌ها و نقص‌ها به حداقل رسیده و در نقطه مثبت بتوانیم حرکت‌ها را منسجم به پیش ببریم.

شاکر با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شورا و شهرداری در این شش سال گفت: آنچه که ما را بیشتر خشنود و خوشحال می‌کند رضایت مردم و دعای خیر شهروندان است که قطعاً در ادامه مسیر یاریگر ما می‌باشد.

وی افزود: نباید عملکرد شهرداری را به نهضت جدول‌گذاری و یا آسفالت‌ریزی محدود کنیم چرا که شهرداری و شورای شهر در این سال‌ها به توسعه فضای سبز، پازل‌‌کاری‌ها، احداث پل‌ها، کتابخانه‌ها، سالن‌های ورزشی، بازگشایی خیابان‌ها و... دقت و توجه داشته که در این زمینه مناطق داخل شهر و حاشیه در نگاه و نگرششان هیچ تفاوتی نداشته است.

شاکر تصریح کرد: ما حتی اذعان داریم که در بسیاری از مواقع جلوتر از هسته مرکزی شهر به مناطق 13گانه و محروم توجه کردیم و هر طرحی که اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده که این مایه خرسندی و نشاندن گل لبخند بر لبان مردم بوده و ما را نیز شاد و مسرور ساخته است.

وی بزرگ‌ترین افتخار و حرکت زیربنایی شورای شهر را تلاش برای حل معضلات و مشکلات اساسی نقاط مختلف شهر اعلام کرد و اظهار داشت:‌ البته در این زمینه در کنار برخی محدودیت‌های مالی و قوانین بزرگ‌ترین لطمه از تحقق نیافتن مدیریت واحد شهری وارد شده است.

شاکر در ادامه خاطر نشان کرد: اگر این مدیریت واحد شهری انجام می‌شد، قطعاً ما در جدول‌گذاری،‌ آسفالت‌ریزی و ارائه خدمات سریع شهری موفق عمل می‌کردیم چرا که امروز برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان نظیر آب، برق، گاز و مخابرات با تعلل خود برخی تأخیرها و تعلل‌ها را به وجود می‌آورند.

وی در پایان سخنان خود اضافه کرد: ‌امیدواریم با حضور دولت تدبیر و امید شاهد تحقق مدیریت شهری باشیم تا مسئولان با اعتماد و اعتقاد به شورای شهر بتوانند حرکت‌های منسجم خود را هر چه سریع‌تر تحقق یافته و به ثمر نشسته مشاهده کنند.

انتهای پیام/62003/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول