اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از کوچه و بازار-2

ویژگی‌های رئیس شورای شهر از دیدگاه کرمانشاهیان

پس از برگزاری انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی در شهر کرمانشاه، موضوع مهم دیگر انتخاب رئیس شوراست که مردم کرمانشاه انتظاراتی در این راستا دارند.

ویژگی‌های رئیس شورای شهر از دیدگاه کرمانشاهیان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از ارکان مهم نظام و در بخش‌های مختلف شهری و در بعد نظارتی و تصمیم‌گیری دارای اختیارات وسیعی هستند.

شوراهای اسلامی دارای وظایفی هستند که در کلام گهربار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تسهیل زندگى مردم در کارهایى که به شهرداری‌ها مربوط است، برطرف کردن معضلات شهر و روستا، سالم‌سازى محیط زیست، حفظ اصالت اسلامى و ملى در ساخت و سازها، استقرار بخشیدن به جو اسلامى و فرهنگىِ سالم، پرداختن به نیازهاى فورى‌تر در عین اهتمام به کارهاى زیربنایى، اولویت ‌دادن به مناطق مستضعف‌نشین، تأثیرناپذیرى از نفوذ ثروت‌مندان و جاذبه‌ ثروت، رعایت دقیق قوانین و عدم تخطى از آن با حیله‌هاى شبه قانونى، رعایت ویژه محرومان، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت‌المال با تجملات زائد و سفرها و مراسم غیرلازم، و در یک کلمه رعایت تقوا و تدبیر و پشتکار، و بهره‌گیرى از دانش و تجربه از جمله وظایف شوراها به‌شمار می‌رود.

پس از برگزاری انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی در شهر کرمانشاه و مشخص شدن اعضای منتخب، موضوع مهم دیگر انتخاب رئیس شوراست که خبرنگار فارس در کرمانشاه نظرات مردم را در این خصوص جویا شده است و سلسله گزارش‌های اختصاصی خبرگزاری فارس می‌تواند مورد استفاده اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه قرار بگیرد.

*رئیس شورا باید در صورت لزوم برای تعیین شهردار توانمند اقدام کند

یک کارشناس عمران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: شهر کرمانشاه در برخی موارد نیاز به توجه ویژه شورا دارد.

ناصر هاشمی با اشاره به وجود نخاله‌های ساختمانی، صدور مجوزهای عجیب و غریب برای ساخت و ساز در برخی موارد، وجود آسفالت نامناسب در اغلب خیابان‌های شهر، تاکید کرد: اعضای شورای شهر باید فردی را انتخاب کنند که توان حل این مشکلات را داشته باشد.

هاشمی افزود: فردی می‌تواند این مشکلات را حل کند که تعارفی با هیچ فردی نداشته باشد و در صورت لزوم برای تعیین شهردار توانمند تصمیم گرفته شود.

وی داشتن تحصیلات مرتبط با موضوعات شهری، سابقه قابل قبول و توان پی‌گیری موضوعات مختلف را از جمله ویژگی‌های لازم برای رئیس شورای شهر دانست.

*رئیس شورای شهر باید الگوی خدمت کردن باشد

یک شهروند کرمانشاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: شوراها می‌توانند زبان مردم باشند و برای مطالبات شهروندانی که به آن‌ها رأی داده‌اند، تلاش کنند.

پیمان زارع با اشاره به شعارهای انتخاباتی کاندیداها، تصریح کرد: شورای شهر جایی برای خدمت کردن است و افرادی که رأی می‌آورند باید یادشان باشد برای کار کردن رأی گرفته‌اند و کم کاری، تلاش برای خود و اطرافیان، فراموش کردن مردم و مسائلی از این قبیل در ذهن مردم باقی خواهد ماند.

زارع نقش رئیس شورای شهر را کلیدی عنوان کرد و گفت: رئیس شورا باید فردی باشد که بتواند فضای خدمت کردن را حکم‌فرما کند.

وی بیان داشت: اعضای شورای شهر با تعیین ریاست توانمند شورا، میزان درک خود از موضوع بااهمیت خدمت به مردم را نشان می‌دهند.

*رئیس شورای شهر باید پاسخ‌گو بودن را سرلوحه کار خود قرار دهد

یک جوان کرمانشاهی نیز خاطر نشان کرد: شورای شهر یک تشکیلات خصوصی یا یک مرکز سری نیست و اعضای شورای شهر وظیفه دارند به سئوالات مردم و رسانه‌ها پاسخ دهند.

آرمین رحمتی اطلاع‌رسانی در زمینه اقدامات انجام گرفته در دوره قبل را ضعیف توصیف کرد و بر  پاسخ‌گو بودن اعضای شورای شهر تاکید کرد.

وی عنوان کرد: رئیس شورا باید به این موضوع اهمیت دهد و از این‌رو انتظار داریم اعضای شورا فردی را به‌عنوان رئیس شورا انتخاب کنند که هم خودش پاسخ‌گو باشد و هم این موضوع را در بین سایرین جا بیندازد.

*رئیس شورا از تحصیلات مرتبط با موضوعات شهری برخوردار باشد

یک هنرمند کرمانشاهی با تاکید بر اینکه به موضوعات فرهنگی در کرمانشاه به‌صورت مطلوب اهمیت داده نشده است، افزود: اعضای شورای شهر ظرفیت‌ها و شرایط خوبی در اختیار دارند تا به موضوعات فرهنگی و مشکلات هنرمندان بپردازند.

سروش محمدی ادامه داد: اعضای شورای شهر باید فردی را انتخاب کنند که از تحصیلات مرتبط با موضوعات شهری، تخصص لازم و توانایی کافی برخوردار باشد و به موضوعات فرهنگی اهمیت دهد.

*رئیس شورا باید توان هدایت سایر اعضاء را داشته باشد

یک دانشجوی کارشناسی‌ارشد معماری نیز اعلام کرد: مشکلاتی در کرمانشاه وجود دارد که در حیطه وظایف شوراست و ما بدون نادیده گرفتن زحمات اعضای شورای شهر در گذشته، خواستار برنامه‌ریزی برای رفع این مشکلات هستیم.

مریم نادری تاکید کرد: چند نفر از اعضای شورای اسلامی شهر در دور قبل، در این دوره نیز انتخاب شده‌اند و این می‌تواند جنبه‌های خوبی داشته باشد.

ناصری با اشاره به اینکه این اعضاء باید این فرصت خدمت کردن را غنیمت بدانند، گفت: این چند نفر می‌توانند تجارب خود را به دیگران انتقال دهند و با شناخت از کمبودهای موجود برای رفع آن اقدام کنند.

به گفته وی، رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه باید فردی باشد که توان هدایت سایر اعضاء را داشته باشد و عزم خود را برای خدمت کردن جزم کند.

اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه از شهروندان این شهر هستند و به مشکلات موجود آگاهند و چهار سال فرصت دارند تا با کار و تلاش، نامی نیک از خود به‌جا بگذارند.

انتهای پیام/2700/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول