اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم:

تحقق مدیریت واحد شهری نیازمند اراده ملی است

عضو منتخب شورای اسلامی چهارم شهر قم گفت: تحقق مدیریت واحد شهری نیازمند یک اراده ملی است.

تحقق مدیریت واحد شهری نیازمند اراده ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکران اظهار کرد: شکل‌گیری شوراها جزو قانون اساسی بود، ولی مسکوت مانده بود که با یک اراده ملی، شوراها سر کار آمدند و بحث مدیریت واحد شهری نیز یک عزم حاکمیتی می‌خواهد که حداقل در چند شهر بزرگ به صورت پایلوت اجرا شود.

وی گفت: شتاب عمران و آبادانی شهر پس از مدیریت واحد شهری بیش از شتابی است که در زمان شکل‌گیری شوراها رخ داد.

عضو شورای شهر قم ادامه داد: بنابراین مقدمات مدیریت واحد شهری باید در مجلس شورای اسلامی فراهم شود و تبدیل به یک قانون شود، همچنین دولت نیز باید از بحث‌های حاکمیتی دست بردارد و برخی امور را به مدیریت محلی یعنی شوراها واگذار کند و امیدوارم هر چه زودتر مدیریت واحد شهری شکل بگیرد.

وی با اشاره به بحث مدیریت واحد شهری گفت: در مدیریت واحد شهری تمام مسائل یک شهر از یک مرکز فرماندهی، کنترل و نظارت می‌شود که متأسفانه با وجود تصریح شدن این مطلب در برنامه سوم و چهارم، مدیریت واحد شهری عملی نشده است و در افق آینده باید مدیریت واحد شهری اتفاق بیفتد.

ذاکریان اضافه کرد: حتی در کشور عراق هم مدیریت واحد شهری شکل گرفته است، به گونه‌ای که در آن کشور مردم شوراها را انتخاب می‌کنند که شوراها نیز استاندار را بر می‌گزینند و همه نهادهای یک استان جز ارتش، قوه قضائیه و دانشگاه‌ها زیر نظر شوراهای استانی فعالیت می‌کنند.

وی هماهنگی بین دستگاه‌های شهری را ضروری دانست و افزود: تا رسیدن به مدیریت واحد شهری باید ارگان‌های حاکمیتی مانند استانداری و فرمانداری نقش هماهنگی بین شهرداری و ارگان‌های دیگر را بر عهده بگیرند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم مدیریت واحد شهری را در کشورهای پیشرفته عملیاتی شده دانست و افزود: در آن کشورها شورا و شهرداری پاسخگوی اداره شهر هستند و اداراتی همچون آب، برق، آموزش و پرورش، بهداشت و حتی پلیس راهنمایی و رانندگی برنامه‌های خود را به شورا ارائه می‌کنند و بودجه آنها در شورای شهر تصویب می‌شود.

وی اضافه کرد: همکاری بین ارگان‌های شهری در کشورهای پیشرفته به صورت ساختاری اتفاق می‌افتد، به همین دلیل پایتخت‌ها و شهرهای کشورهای اروپایی از شهرهای ما بسیار جلوتر هستند و پیشرفتشان به این دلیل است که زودتر به این نتیجه رسیدند که مدیریت واحد شهری باید اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/2258/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول