اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اصفهان:

دولت با کلید تدبیر خود قفل طرح مدیریت واحد شهری را باز کند

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: انتظار این است که حجت‌الاسلام حسن روحانی با کلید تدبیر دولت یازدهم خود قفل طرح مدیریت واحد شهری را جهت افزایش رفاه حال شهروندان و مردم کشور باز کند.

دولت با کلید تدبیر خود قفل طرح مدیریت واحد شهری را باز کند

عباس حاج‌‌رسولی‌ها امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: شورایاری‌ها طرح با ماهیت هسته‌های اجتماعی محلات است و البته این طرح هنوز کامل نشده و مراحل قانونی آن در حال انجام است، امیدوار هستیم هر چه زودتر روند قانونی و اجرایی آن پیش برود.

وی از پیشرفت 40 درصدی روند قانونی این طرح خبر داد و درباره نقاط قوت این طرح گفت: با اجرایی شدن این طرح، مردم هر محله در پروژه‌های محلات خود، نقش بیشتر و موثرتری خواهند داشت.

رئیس شورای شهر اصفهان از جدیت و تلاش بیشتر دوره جدید شورای شهر استان مبنی بر پیگیری و تصویب طرح شورایاری‌ها خبر داد و تصریح کرد: در نظر داریم که افرادی در قالب معتمدین محلات، پیشکسوتان و صاحب نظران محلات و مناطق سطح اصفهان به عنوان اعضای شورایاری‌ها انتخاب شوند.

این مسئول از ضرورت و لزوم ارتباط هر چه بیشتر و بهتر شورای شهر اصفهان با مردم به صورت نزدیک‌تر در روزهای آتی سخن گفت و اضافه کرد: اجرا شدن طرح مهم شورایاری‌ها در سطح شهری قطعا به عنوان یک گام موثر در ایجاد ارتباط بهتر با مردم قلمداد می‌شود.

حاج‌رسولی‌ها در ادامه از طرح اجرا نشده دیگری با نام مدیریت واحد شهری سخن گفت و افزود: من به شخصه خودم از دوره اول شوراها تا به امروز پیگیر این مسئله بوده و هستم.

وی اشاره‌ای به فرمایش حضرت امام (ره) قریب به این مضمون کرد که «انجام وظیفه صحیح شوراها هم به نفع مردم است و هم به نفع دولت» و در ادامه توضیح داد: بعد از گذشت 14 سال از طرح موضوع مدیریت واحد شهری، اجرایی شدن آن نیاز به یک عزم جدی دولت و مجلس است.

رئیس شورای شهر ادامه داد: دولت و نمایندگان مجلس باید برای ارائه لوایح و طرح‌های مورد نیاز برای تصویب قانون مربوط به مدیریت واحد شهری کلان شهرهای ایران  یک عزم جدی و جدیتی مضاعف را صرف کنند.

این مسئول اجرا شدن طرح مدیریت واحد شهری را برای کلان شهرهای چون اصفهان، تهران، تبریز و شیراز یک ضرورت و نیاز مبرم دانست.

حاج‌رسولی‌ها متذکر شد: لازم به یادآوری است که طرح مدیریت واحد شهری در هیچ کلان شهری اجرایی نشده، اما در حدود 80 درصد کار پیشرفت داشته است و مراحل و روزهای پایانی خود را سپری می کند.

وی با بیان اینکه یکی از گلوگاه‌هایی که سبب کند شدن تصویب و اجرایی شدن این طرح شده، عدم تمایل دولت و مجلس برای واگذاری‌های پیش‌بینی شده ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی مربوط به خدمات شهری به شوراها و شهرداری‌ها در طرح مدیریت واحد شهری است.

رئیس شورای شهر اذعان داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی اخیر و کمبود بودجه‌ای دستگاه‌های دولتی در کشور میل و تمایل دولت به منظور واگذاری‌ها بیشتر شده است.

این مسئول در پایان خطاب به دولت جدید و حجت الاسلام حسن روحانی متذکر شد: انتظار این است که حجت الاسلام حسن روحانی با کلید تدبیر دولت یازدهم خود قفل طرح مدیریت واحد شهری را جهت افزایش رفاه حال شهروندان و مردم کشور باز کند.

انتهای پیام/63001/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول