اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز:

برنامه‌های شورای شهر سوم بر پایه تفکر غربی بود

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز در نامه سرگشاده‌ای برنامه‌های هدف سال 90 شورای سوم شهر شیراز را غربی و تبعیض‌آمیز نامید.

برنامه‌های شورای شهر سوم بر پایه تفکر غربی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، تنی چند از دانشجویان عضو مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز امروز و در حاشیه نماز عید فطر این شهر با در دست داشتن پلاکاردهایی مزین به عکس‌هایی از فقر و فلاکت و شعارهایی در نفی تبعیض بین بالا و پایین شهر، در حاشیه نماز عید فطر نامه سرگشاده‌ای را بین مردم توزیع کردند.

در این نامه که با آیه شریفه «و ما لکم لا تقاتلون فی سبیل‌الله و المستضعفین» آغاز شده آمده است: آخرین حد تاثیرپذیری ما از مجالس روضه، شاید این باشد که چند روزی گناه نکرده، تهمت نزنیم و غیبت نکنیم.

دانشجویان در نامه خود ادامه داده‌اند: حدیث می‌خوانیم که «هر کس شبی را به صبح برساند و در فکر رسیدگی به امور مسلمانان نباشد، مسلمان نیست» اما به مجلس روضه رفته، گریه می‌کنیم و بی دغدغه به خانه می‌رویم و می‌خوابیم.

در این نامه همچنین آمده است: غافلیم از اینکه زمانی برای امام علی (ع) ناله می‌زنیم و دلبستگی خود را به راه و آرمان ایشان ابراز می‌داریم که با گرسنگی گرسنگان و برائت از سیران و مرفهان بی‌درد گره خورده است.

بنا به ادعای نگارندگان این نامه، ادعای شیعه بودن داریم اما فراموش کرده‌ایم که شیعه یعنی مشایعت، یعنی همراهی پا به پا که عمل و رفتار امیرالمومنین اگر بخواهیم قدم در جای پای ایشان نهیم این‌گونه نبود.

در این نامه همچنین آمده است: یاد گرفته‌ایم تا به صبح با چشمان خیس العفو کنان برای آمرزش گناهانمان دعا کنیم و غافل باشیم از کودک یتیمی که در چند متری ما از فرط گرسنگی خواب به چشمانش راه نمی‌یابد.

نویسندگان این مطلب با اشاره به متن آیه شریفه « ... و لا یحض علی طعام المسکین» آورده‌اند: خداوند بی‌توجهی به حقوق محرومان و فریاد نزدن در راه احقاق حقوق فقرا را مقارن با تکذیب دین می‌داند.

در بخش دیگری از نامه سرگشاده دانشجویان بیان شده است: طرح هدف 90 برنامه‌ریزی بلندمدت شورای سوم شهر شیراز بر پایه همان تفکر غربی در سال 85 برای پیشرفت فیزیکی شهر شیراز بود.

نگارندگان این نامه اضافه کرده‌اند: بنا به آنالیز اطلاعات منتشر شده از سوی سایت رسمی شورای شهر، از مجموع اعتبارات پروژه‌های هدف 90 معادل 15 درصد در جنوب شهر و مابقی صرف پروژه‌های قسمت مرفه‌نشین شده است.

به ادعای نگارندگان نامه، از پروژه‌های 9 گانه فضای سبز مصوب در این طرح، تنها یک پارک در جنوب شهر قرار دارد و پروژه‌های ترافیکی جنوب شهر کمتر از 30 میلیارد تومان معادل 15 درصد بودجه است.

در ادامه این مطلب با اشاره به آمار بیکاری استان فارس، عنوان شده است، از بودجه‌ای که در شش سال اخیر در اختیار شورای سوم بوده بیش از 70 هزار فرصت شغلی مستقیم اجرا می شده است.

انتهای پیام/2448/ر/ض1002/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول