اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی لنده خبر داد

تشکیل شورای بهداشت در روستاهای شهرستان لنده

بخشدار مرکزی لنده با بیان این‌که راه‌اندازی شورای‌های بهداشت در روستاها ضروری است، گفت: شورای بهداشت در همه روستاهای شهرستان لنده راه‌اندازی و نظافت و تمیزی را به روستاها هدیه خواهند داد.

تشکیل شورای بهداشت در روستاهای شهرستان لنده

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، سید غفار فروزنده ظهر امروز در جلسه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها بر لزوم رسیدگی به نظافت و پاکیزگی روستاها تأکید کرد و اظهار داشت: جمع‌آوری و دفع صحیح زباله از جمله اقداماتی است که دهیاران باید به آن توجه داشته‌ و آن را به نحو صحیح انجام دهند.

وی افزود: عدم فرهنگ‌سازی در گذشته برای جمع‌آوری زباله از مهمترین چالش‌ها و آسیب‌های جمع آوری زباله در سطح روستاهاست که کار دهیاران را سخت کرده است.

بخشدار مرکزی لنده گفت: جمع آوری زباله و منفک کردن زباله‌ها از همدیگر باید درمیان ساکنان روستاها نهادینه شود تا تبدیل به یک فرهنگ شود.

فروزنده تصریح کرد: ساکنان روستاها باید در جمع‌آوری زباله‌های خویش با دهیاران همکاری و تعامل داشته باشند و برای کیفی‌سازی جمع آوری باید خود یاری بپردازند.

وی با اشاره به وضعیت دفن غیر بهداشتی فضولات حیوانی در روستاها، گفت: متاسفانه در بیشتر روستاها شاهد دفن غیر اصولی فضولات حیوانی در محیط روستا هستیم که این امر موجب به وجود آمدن مخاطرات بهداشتی برای کل روستا شده و این نکته خود زنگ خطری رای تهدید حوزه سلامت روستاها به شمار می‌رود.

فروزنده در ادامه از دهیاران خواست تا با تشکیل شورای بهداشت روستا که اعضای آن دهیار و اعضای شورای روستا و بهورز شبکه بهداشت و یک نفر از معتمدین روستا می‌باشد نسبت به وضعیت بهداشتی روستا‌ها نظارت بیشتری به‌عمل آید.

انتهای پیام/82013/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول