اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبرنگاران گلستانی از تریبون شورای شهر مطرح کردند

از نزدیکی راه بهشت به شورای شهر تا امنیتی بودن حرفه خبرنگاری

شهرداری و شورای شهر گرگان به رسم هر ساله و به پاس بزرگداشت روز خبرنگار از پیشگامان عرصه اطلاع‎رسانی تجلیل کردند و تریبون شورا را دقایقی به خبرنگاران سپردند تا این‌بار به جای سخنان مسئولان، صدای خبرنگاران را تیتر شویم.

از نزدیکی راه بهشت به شورای شهر تا امنیتی بودن حرفه خبرنگاری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان شامگاه سه‌شنبه پس از سخنان عبدالرضا چراغعلی نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان به خبرنگاران استان اجازه داده شد تا هر کدام از آنها در ایامی که متعلق به نام آنهاست به ایراد سخن بپردازند.

خبرنگاری می‌تواند منشأ خیر و برکات باشد

روح‎الله کلانتری نخستین خبرنگاری بود که با ارائه مقاله‎ای طولانی از نداشتن آزادی بیان مطبوعات انتقاد کرد و گفت: مسئولان به حرفه خبرنگاری نگاه امنیتی دارند در صورتی‌که کار خبرنگاری با امنیت ملی منافات ندارد و کاملاً هماهنگ است و می‎تواند منشأ خیر و برکات زیادی باشد.

خبرنگار نشریه محلی سلیم و ستاره گلستان؛ نیروی انسانی را به عنوان عناصر قدرت برشمرد و اظهار داشت: مطبوعات باید در تامین اقتدار نظام تلاش کنند و رابطه بین مردم و حاکمیت را سامان ببخشند.

مسئولیت‎ها جایگاهی برای آزمایش افراد است

خبرنگار صدا و سیمای مرکز گلستان نیز با بیان اینکه جنبه معنوی نکوداشت روز خبرنگار از سوی شورا و شهرداری ستودنی است، افزود: اعضای شورای شهر با مسئولیتی که بر عهده گرفتند باید آگاه باشند که آزمونی برای خدمت به مردم در پیش دارند و خدمت کردن در حکومتی که اسلامی است فرصتی برای امتحان و آزمون فراهم کرده که کار سختی بر عهده آنهاست.

محمد خاندوز با مطرح کردن سوالاتی از اعضای شورا مبنی بر اینکه در طول 6 سال و چهار ماه چه تعداد مصوبه در شورا مطرح شده و چه تعداد مصوبه توسط شهرداری گرگان اجرایی شده‎است، خاطرنشان کرد: گرگان شهر زیبایی است که پشت این زیبایی، مشکلات زیادی نهفته که باید برای رفع آنها تلاش شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در پاسخ به سئوالات مذکور گفت: به لحاظ فراوانی تعداد مصوبات رصدی انجام نشده است اما مصوبات شورا را می‎توان در دو جهت ارزیابی کرد چنان‌که در هر جلسه حدود 15 تا 20 مصوبه در صحن شورا مطرح شد که اکثر آنها به مرحله اجرا درآمد و برخی مصوبات نیز زمانبر بوده و ناتمام مانده‎اند.

چراغعلی افزود: در مدت هشت سال بیش از 80 درصد تملک صورت گرفته است و نیاز به دو سال کار اساسی برای باقیمانده مصوبات وجود دارد.

خبرنگاران منتقد منصف در حوزه شهری تجلیل شوند/ گرگان زیبا را فقط برای روز گرگان نمی‎خواهیم

خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان گلستان با اشاره به اینکه خبرنگاران سربازان عرصه فرهنگی در جبهه جنگ نرم محسوب می‎شوند، خاطرنشان کرد: تریبونی که رسانه‎ها در اختیار دارند آنقدر مقدس است که نباید هیچ‌گاه در مقابل هم قرار بگیرند چراکه خبرنگاران و اصحاب رسانه هدف مشترکی دارند و لازم است به اجماع برسند و اگر نقدی دارند باید منصفانه باشد.

رسول عباس‎آبادی با بیان پیشنهادی از شورا و شهرداری خواستار تجلیل خبرنگاران منتقد منصف در حوزه شهری شد و ادامه داد: خبرنگارانی که مشکلات را به صورت منصفانه بیان می‎کنند باید مورد تجلیل قرار بگیرند و در اتاق فکر از پیشنهادات آنان استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه گرگان زیبا را فقط برای روز گرگان نمی‎خواهیم، متذکر شد: همه روزها باید به لحاظ برخورداری امکانات، شهر گرگان تبدیل به روزهای خاطره‎انگیز برای شهروندان و مسافران شود.

خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان گلستان در خصوص انتخاب اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر گرگان، ابراز داشت: منتخبان مردم باید نسبت به وعده‎هایی که در روزهای تبلیغات به آن تاکید داشتند و اکنون بر کرسی شورا تکیه زدند پایبند باشند و آن وعده‎ها را به ورطه فراموشی نسپارند.

عباس‎آبادی افزود: برخی اعضای شورا با شعار خدمت به مردم و اینکه راه بهشت را انتخاب کرده‎اند، وارد گود شدند.

عضو خانه مطبوعات نیستم و آنجا را خانه خود نمی‎دانم/ به حرفه خبرنگاری عشق نداشته و ندارم

سرپرست روزنامه اعتماد در گلستان با بیان اینکه حرفه روزنامه‎نگاری بسیار پرفشار است، گفت: خانه مطبوعات دولتی گلستان در روز خبرنگار اقدام به دعوت از خبرنگاران رسانه‎های مختلف کرد که تمام صندلی‎های تالار پر از خبرنگار شد که معلوم نبود این تعداد صاحب قلم در ایامی غیر از روز خبرنگار کجا هستند.

الهه موسوی با بیان اینکه عضو خانه مطبوعات نیستم و آنجا را خانه خود نمی‎دانم، ادامه داد: تالار فخرالدین اسعد گرگانی در روز تجلیل از خبرنگار مملو از خبرنگارانی بود که معلوم نیست اینها در زمان بحران‎هایی نظیر سیل، زلزله و سایر مسائل شهری کجا هستند و یا زمانی که حق مردم زیر پا گذاشته می‎شود چه می‎کنند؟

موسوی با انتقاد از عملکرد شورا و شهرداری گرگان مبنی بر صدور مجوز غیرقانونی برای ساخت و ساز در منطقه هزارپیچ گفت: دوست داشتم 400 خبرنگاری که از طرف فرهنگ و ارشاد معرفی شدند از مسئولان شهرشان درباره این اقدامات غیرقانونی مطالبه‎گر باشند تا هزارپیچ به روزگار ناهارخوران دچار نشود.

خانه مطبوعات برآمده از انتخاب خبرنگاران است / هیچ‌گاه شرایط خفقان برای مطبوعات ایجاد نشد

مدیر خبرگزاری فارس در گلستان با تاکید بر اینکه برخی سعی دارند خانه مطبوعات گلستان را که برآمده از انتخاب خبرنگاران استان است را دولتی جلوه دهند.

وی اظهارات موسوی سرپرست روزنامه اعتماد را در این باره بی‎اساس خواند و ابراز داشت: خروجی و عملکرد ضعیف دوره‎های پیشین خانه مطبوعات گلستان سبب شد تا چهره‎های دیگری مورد انتخاب خبرنگاران قرار بگیرند.

غلامرضا رجایی با بیان اینکه نظام اسلامی هیچگاه شرایط خفقان را برای مطبوعات ایجاد نکرده است، متذکر شد: مشکلات همواره وجود داشته و نباید منکر آن شد، معضلاتِ امروز ناشی از عملکردهای ضعیف دیروز است و مربوط به هشت سال اخیر نمی‎شود اما برخی می‎خواهند با سیاه‎نمایی مسائل را جور دیگری بیان کنند.

وی تاکید کرد: مسلماً افراد و رسانه‎هایی که بلندگویی برای کشورهای بیگانه می‎شوند و به بهانه حفظ محیط زیست مصاحبه با بی‎بی‎سی داشتند باید مورد محدودیت واقع شوند چراکه چنین رسانه‎هایی جز ضربه زدن به نظام اسلامی کار دیگری از پیش نخواهند برد.

انتهای پیام/83001/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول