اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین خبر داد

برپایی نمایشگاه دائمی قرآن دیجیتال در قزوین

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین از برپایی نمایشگاه دائمی قرآن دیجیتال در آینده‌ای نزدیک در استان خبر داد.

برپایی نمایشگاه دائمی قرآن دیجیتال در قزوین

سعید پورایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: نمایشگاه دائمی قرآن دیجیتال در آینده‌ای نزدیک در مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین برپا می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه دارای آثاری از قرآن کریم، قلم قرآنی و قرآن‌های دیجیتال و تبلت‌های قرآنی است که در حوزه‌های مختلف قرآن نظیر قرائت، حفظ، تفسیر، مفاهیم و داستان‌های قرآنی که کمبود آن در قزوین حس می‌شد، ارائه می‌شود.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین با بیان اینکه نمایشگاه دائمی قرآن دیجیتال با حمایت و پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین دایر می‌شود، تصریح کرد: پیش از این آثار قرآن فقط در مدت کوتاه برگزاری نمایشگاه‌های موقت مشاهده می‌شد و محل ثابتی برای رفع نیاز مردم در قزوین وجود نداشت.

پورایمانی اضافه کرد: بخش کودک این نمایشگاه در بخش کودک و نوجوان مربوط به برنامه‌های جشنواره روز قزوین به نمایش گذاشته می‌شود.

*ساخت انیمیشن خمیری در قزوین

وی با اشاره به ساخت انیمیشن خمیری استاپ موشن اظهار کرد: ساخت انیمیشن خمیری با ابزار به زودی آغاز می‌شود و ‌در این زمینه می‌توان به «بره ناقلا» به عنوان نمونه‌ خارجی این کار اشاره کرد.

این مسئول ادامه داد: دوره‌های امنیت در کارگاه‌های تخصصی با همکاری پلیس فتا در چهار ساعت پایان دوره‌های آموزشی در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری در این خصوص ثبت‌نام کنند.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین قزوین با بیان اینکه این دوره‌ها با حضور مربیان و مدرسان پلیس فتا برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با برگزاری دوره‌های امنیت در کارگاه‌های تخصصی افراد می‌توانند خود را از آسیب سودجویان در فضای مجازی حفظ کنند و از عابربانک، حساب، شماره حساب، رمز دوم و رمز اینترنتی استفاده کنند.

*برگزاری مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در قزوین

پورایمانی از برگزاری مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در اواخر شهریور ماه سال جاری در قزوین خبر داد و گفت: در حال برنامه‌ریزی برای مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در سطح وسیع در استان قزوین هستیم.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین با بیان اینکه محور بازی‌های این مسابقات در دو رشته fifa و pes فوتبال برگزار می‌شود، ادامه داد: این دوره از مسابقات در سال جاری به دلیل کمبود امکانات و اسکان فقط در سطح استانی برگزار می‌شود.

پورایمانی هدایت بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای و شناسایی بازیکنان مستعدی را که در خانه بازی می‌کنند، از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد.

وی یادآور شد: این مسابقات سال گذشته برای سه استان قزوین، همدان و زنجان برگزار شد و 320 نفر از قزوین و 120 نفر از زنجان و همدان در این مسابقات شرکت کردند.

*تولید نرم‌افزار سبک نوین زندگی در قزوین

این مسئول یکی از رسالت‌های این مرکز را ارتقای سطح فرهنگ با استفاده از فناوری نوین دانست و اضافه کرد: نرم‌افزار سبک نوین زندگی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و با توجه به 20 سؤالی که در خصوص نحوه زندگی و تمدن‌سازی مطرح کرده‌اند با همکاری مرکز پژوهش‌های حوزه علمیه تولید می‌شود.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین قزوین از تولید نرم‌افزار قصه‌های دیجیتالی خبر داد و گفت: این نرم‌افزار ترکیبی از نرم‌افزار و انیمیشن است.

پورایمانی ادامه داد: نرم‌افزار میزان‌الحکمه برای نخستین بار قابل استفاده در موبایل اندرویدل با امکان جست‌وجو برای همه در نمایشگاه قرآن بلوتوث می‌شود.

*فعالیت 11 مرکز دیجیتال در قزوین

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین از فعالیت 11 مرکز دیجیتال در این استان خبر داد و افزود: سه مورد از این مراکز در استان قزوین خصوصی هستند.

پورایمانی تصریح کرد: سال گذشته در بخش فعالیت فرهنگ‌سازی و آموزش توانستیم علاوه بر کسب رتبه برتر، نشان عالی سرآمد را به خود اختصاص دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت بخش خصوصی آماده راه‌اندازی مراکز فرهنگی دیجیتال در چهار منطقه بویین زهرا، آوج، آبیک و الموت هستیم که البته برای ایجاد مراکز از طریق بخش خصوصی درخواستی از این مناطق وجود نداشته است.

این مسئول ادامه داد: این مرکز در بخش بازی‌های رایانه‌ای و سرگرمی حدود یک‌هزار و 200 عضو دارد که همیشه به صورت متناوب از این مرکز استفاده می‌کنند.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین قزوین یادآور شد: در بخش تولید انیمیشن سه گروه در این مجتمع فعالیت دارند.

انتهای پیام/77002/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول