اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین:

43 درصد راه‌اندازی مراکز دیجیتال کشور به قزوین اختصاص دارد

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین گفت: 43 درصد ایجاد مراکز دیجیتال در کشور را قزوین به خود اختصاص داده است.

43 درصد راه‌اندازی مراکز دیجیتال کشور به قزوین اختصاص دارد

سعید پورایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه این استان 43 درصد ایجاد مراکز دیجیتال در کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: این موفقیت با ارزیابی‌های انجام شده در سال 91 تا خرداد ماه 92 در خصوص اتصال و ایجاد مراکز فرهنگ دیجیتال به شبکه ملی فرهنگ صورت گرفته است.

وی با اشاره به افتتاح مرکز شهری فرهنگی دیجیتال شباب افزود: این مرکز به عنوان شباب مرکز شهری شرق قزوین را پوشش می‌دهد.

پورایمانی اضافه کرد: همچنین دومین اجلاس مدیران مراکز فرهنگی دیجیتال سراسر کشور که برای نخستین بار در استان‌ها برگزار می‌شد، اردیبهشت‌ ماه سال جاری در قزوین به اجرا درآمد.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین تصریح کرد: این مهم همیشه به صورت متمرکز در وزارتخانه صورت می‌گرفت؛ اما قزوین توانست یک دوره از این اجلاس را به مدت دو روز برگزار کند.

پورایمانی با اشاره به ضرورت ترویج سواد دیجیتال ادامه داد: برنامه‌ای تدوین شده تا در آینده نزدیک سواد دیجیتالی در استان قزوین به طور گسترده نشر پیدا کند.

وی اضافه کرد: فردی که دارای سواد دیجیتالی نباشد با ورود به فضای مجازی دچار آسیب می‌شود و با ترویج این سواد می‌توان از آسیب‌پذیری افراد جلوگیری کرد.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین قزوین اظهار کرد: از طریق ورک‌شاپ‌ها، انتقال مطلب و فرهنگ‌سازی برنامه‌ها و با همکاری پلیس فتا، وبلاگ‌ها و سایت‌ها در استان قزوین برنامه‌ای برای ترویج سواد دیجیتالی در استان تدوین شده تا افرادی که در فضای مجازی در حال تبادل اطلاعات هستند، دچار آسیب نشوند.

پورایمانی یادآور شد: هم‌اکنون در باشگاه سواد دیجیتالی مرکز استان‌های کشور حدود 15 میلیون نفر به صورت آنلاین و مجازی از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات آموزش دیده‌اند که برای آنان کارت سواد دیجیتالی صادر می‌شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز خبرنگار تصریح کرد: رسانه‌‌های دیجیتال و مکتوب ظرفیت و توانایی بالایی دارند که می‌توان از آنها در راستای ارتقای فرهنگ عمومی مردم استفاده کرد.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین با بیان اینکه خبرنگار وظیفه تبادل اطلاعات و رساندن آن به مردم را بر عهده دارد، افزود: خبررسانی از آغاز زندگی بشر وجود داشته؛ اما اخبار با شرایط خاصی به مردم منتقل می‌شده که با ظهور تکنولوژی نوع آن تغییر کرده است.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین اضافه کرد: با تکنولوژی‌های موجود و رسانه‌های آنلاین، رسانه‌های دیجیتال اهمیت بیشتری یافتند؛ به طوری که انتشار یک خبر در فضای مجازی به صورت آنلاین تمام دنیا را زیرپوشش قرار می‌دهد.

پورایمانی با بیان اینکه مردم امروز وقت فراغت کمی دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع بیشتر آنان به سمت رسانه‌های دیجیتال سوق پیدا می‌کنند و عرصه‌ فعالیت‌ در فضای مجازی تا حد زیادی گسترش یافته است؛ به گونه‌ای که مردم می‌توانند به راحتی به هدف خود دست یابند.

وی بر اهمیت رسانه‌های دیجیتال در جوامع کنونی بشری تأکید کرد و گفت: مردم جوامع امروزی فرصت چندانی برای حضور در پیشخوان دکه‌ها و خرید نشریات و کتاب‌های گوناگون را ندارند و در چنین شرایطی گسترش رسانه‌های دیجیتال علاوه بر دسترسی آسان‌تر و اتلاف وقت کمتر می‌تواند در صورت انتشار مطالب به چند زبان، بخش عمده‌ای از مخاطبان سراسر جهان را پوشش دهد.

انتهای پیام/77002/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول