اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین خبر داد

رتبه نخست کشوری قزوین در زمینه ایجاد مراکز فرهنگی دیجیتال

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین با بیان اینکه این استان در زمینه ایجاد مراکز فرهنگی دیجیتال رتبه نخست کشوری را دارد، گفت: 43 درصد مراکز فرهنگی دیجیتال کشور در فاز نخست از سوی استان قزوین به شبکه ملی فرهنگ اضافه شد.

رتبه نخست کشوری قزوین در زمینه ایجاد مراکز فرهنگی دیجیتال

سعید پورایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: مراکز فرهنگی دیجیتال در استان‌ها به شبکه ملی فرهنگ وصل می‌شوند تا در زمینه آموزش، ساخت انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای به صورت محصولات پاک در اختیار خانواده‌ها باشند.

وی افزود: در فاز نخست 14 مرکز، مؤسسه آموزشی و تولید دیجیتال به شبکه ملی فرهنگ متصل شده‌اند که استان قزوین با اتصال شش مرکز رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین بیان کرد: مراکز پویاگران، شباب، تاک رایانه، صبا رایانه، قاصدک، خوارزمی مراکزی هستند که در استان قزوین به شبکه ملی فرهنگ متصل شده‌اند.

پورایمانی اضافه کرد: طرح شبکه ملی فرهنگ با هدف استفاده بهینه از فناوری اطلاعاتی و ارتباطی برای تحقق اهداف فرهنگی نظام تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی و اجرا شده متناسب با فناوری‌های روز توسعه و ارتقا می‌یابد.

وی با اشاره به حضور و ایفای نقش بخش خصوصی در این عرصه این امر را ضروری دانست و گفت: مشارکت بیش از پیش بخش خصوصی در فعالیت‌­های فرهنگی علاوه بر پیشبرد اهداف فرهنگی نظام سبب ایجاد عدالت اجتماعی در سراسر کشور می‌شود.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین عنوان کرد: استان قزوین با اتصال این مراکز به شبکه ملی فرهنگ سعی دارد فعالیت‌های فرهنگی، خدمات و محصولات بیش از پیش با کیفیتی را ارائه دهد.

پورایمانی به تشریح فعالیت‌های این مرکز پرداخت و گفت: تولید نرم‌افزارهای کاربردی و تخصصی همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی کامپیوتری و فعالیت گروه‌های تولید، هدایت بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای و برگزاری مسابقات اهم فعالیت‌های این مراکز هستند.

وی خاطرنشان کرد: استان تهران با ایجاد پنج مرکز و استان‌های یزد، مرکزی و کهگیلویه و بویراحمد هر کدام با ایجاد یک مرکز، استان‌های فعال دیگر در این زمینه هستند.

انتهای پیام/2667/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول